استاندار قزوین در دیدار رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت:تنها راهکار مدیریت منابع آبی،توسعه کشت گلخانه ای است.
کد خبر: ۵۵۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 11 January 2018

به گزارش تابناک قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور اظهار کرد: باید در آینده به سمت کشاورزی بدون آب یعنی کشاورزی ای با کمترین میزان مصرف آب حرکت کنیم چون راهکار و چاره ای غیر از این وجود ندارد.
وی افزود: تنها راهکار استفاده بهینه و مطلوب از منابع آبی و مدیریت صحیح این عنصر حیاتی در بخش کشاورزی ،توسعه و گسترش کشت های گلخانه ای است.
استاندار قزوین گفت: امروز پرداختن به کشاورزی سنتی به نفع دولت و کشاورزان نیست لذا باید به سمت ارتقای بهره وری،کیفیت محصولات و افزایش راندمان و تولید در مقیاس سطح باید حرکت کنیم.
زاهدی خاطرنشان کرد: اراضی دولتی متعلق به مردم است که در راستای حمایت از تولید باید به آنها واگذار شود و دولت صرفا" وظیفه نظارت بر آنها را داشته باشد تا در جهت منافع ملی و استقلال کشور به کار گرفته شود.
در این جلسه علی اشرف منصوری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور در سخنانی گفت: به دلیل کمبود منابع آبی و خشکسالی ها، توسعه گلخانه ها از مهم ترین نیازهای بخش کشاورزی در کشور و استان قزوین به شمار می رود.
وی افزود: راندمان آب در فضای گلخانه ای نسبت به فضای باز بسیار بیشتر است و منطقی است تا برای صرفه جویی در مصرف و افزایش تولید محصولات، کشاورزی خود را به سمت فضاهای بسته پیش ببریم.
منصوری همچنین گفت: فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت سرمایه گذاران در حوزه کشت گلخانه ای از رویکردهای اساسی ما به شمار می رود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: قزوین بستر مناسبی برای توسعه کشاورزی گلخانه ای دارد که مسئولان این استان باید از این ظرفیت استفاده کنند.
منصوری با تاکید بر تلاش برای جذب سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای، اظهار کرد: شرکت شهرک های کشاورزی کشور آمادگی لازم را برای کمک به تکمیل و توسعه شهرک گلخانه ای در استان قزوین را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار