با اقدام قاطع بازرسان بهداشت محیط قزوین
در 9 ماهه اول سال 1396، تعداد 181 واحد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان قزوین به علت تخلف بهداشتی پلمپ شد.
کد خبر: ۵۴۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 09 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، در 9 ماهه اول سال 1396، تعداد 181 واحد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان قزوین به علت تخلف بهداشتی پلمپ شد.

سید علیرضا خونساری، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در این مدت بیش از 23 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در ساعات اداری و غیر اداری انجام و بیش از سه هزار و 700 مورد اخطار بحرانی و غیر بحرانی صادر شده است.

ایشان اظهار کرد که در همین مدت 181 واحد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به علت عدم رفع نقص در مهلت مقرر، پلمب و پرونده آن ها به مراجع قضایی ارسال شده است.

آلودگی میکروبی و شیمیایی 655 نمونه مواد غذایی

محمد تقی سلیمانی، کارشناس بهداشت محیط شهرستان قزوین نیز به برداشت بیش از یک هزار و 696 مورد نمونه برداری مواد غذایی و سه هزار و 370 مورد نمونه برداری آب در این مدت اشاره کرد و گفت: تعداد 655 نمونه مواد غذایی برداشت شده، دارای آلودگی میکروبی و شیمیایی بود که بیشترین درصد مربوط به تغییر استاندارد نمک در نان از دو به یک بوده است،

سلیمانی اظهار کرد که از ابتدای سال جاری، بازرسان بهداشت محیط، بیش از 13 هزار کارت بهداشت، برای متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، صادر کرده اند و در بازرسی های انجام شده، حدود 9 هزار و 500 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف، شناسایی و توقیف کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار