نایب رئیس شورای شهر قزوین:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه‌هایی که در بوستان ملی باراجین تعریف می‌شود، سر و کار آنها با آب است و با توجه به کم‌آبی که داریم در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.
کد خبر: ۵۴۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 09 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، زهرا یوسفی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه موضوع کم‌آبی تهدیدی جدی در کشور است، اظهار داشت: به دلیل این مشکل زمین‌های اطراف قزوین نشست کرده است.

وی با اشاره به بوستان ملی باراجین افزود: پروژه‌هایی که در این بوستان تعریف می‌شود، سر و کار آن‌ها با آب است و با توجه به کم‌آبی که داریم، در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: پوشش گیاهی، حیوانات و زیبایی بوستان ملی باراجین در گرو تأمین آب بوده و اگر در آینده با مشکل آب مواجه شویم، چه کسی پاسخگوی اجرای این پروژه‌ها است.

یوسفی با بیان اینکه برخی مسؤولان در پروژه‌های بوستان ملی باراجین عنوان می‌کنند در تأمین آب با مشکل مواجه نمی‌شویم، مطرح کرد: اکتفا به این حرف کار عاقلانه‌ای نیست و باید بررسی‌های دقیق انجام شود که در این بوستان با تأمین آب به مشکل مواجه نشویم.

این مسؤول با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به قزوین 20 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای دو پروژه در بوستان ملی باراجین در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های یاد شده نیاز به تأمین آب داشته و با شرایطی که این انرژی دارد، باید در اجرای آن‌ها تأمل کرد.

* تأمین آب در بوستان باراجین جدی است

عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم با اشاره به بوستان ملی باراجین گفت: آبیاری این بوستان باید به روش قطره‌ای انجام شود تا در مصرف این انرژی مهم صرفه‌جویی شود.

محسن حق‌شناس اضافه کرد: تأمین آب در بوستان ملی باراجین از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد تا در آینده با مشکل کم‌آبی در این بوستان مواجه نشویم.

وی ادامه داد: اگر امکان کاشت درختان مثمر در فدک باراجین وجود دارد، از آن‌ها استفاده شود زیرا این درختان نسبت به درخت‌های سوزنی در پاک کردن هوا تأثیر بسزایی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: رفع مشکلات اقتصادی از مهم‌ترین مطالبات مردم است که باید مسؤولان در این راستا اقدامات مؤثری را انجام دهند تا این مشکلات برطرف شود.

حق‌شناس گفت: مطالبات مردمی باید از راه‌های قانونی بیان شود تا در رفع آن‌ها مسؤولان بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار