عضو شورای شهر آبیک مطرح کرد
عضو شورای اسلامی شهر آبیک گفت: تا عملیاتی شدن انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک تا سه سال آینده و با توجه به افزایش میزان سختی و کدورت تعدادی از چاه‌های آب شرب آبیک، حفر سه حلقه چاه جدید در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۴۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 09 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین، حمیدرضا دلوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: برای مشکل آب شهر آبیک دو راه حل در دستور کار قرار دارد که برنامه بلندمدت مربوط به پروژه در حال اجرای انتقال آب سد طالقان به 14 شهر و 194 روستای قزوین است و آبیک هم شامل این پروژه می‌شود.

وی افزود: اجرای خط انتقال از سد طالقان به شهر آبیک در دستور شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین قرار گرفته است و مصوب شده این موضوع پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر آبیک ادامه داد: برای اجرای خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک تعارضاتی با آستان قدس وجود دارد که مسؤولان آستان قول مساعدت برای رفع این مشکل داده‌اند که به طور مستمر این امر پیگیری می‌شود.

دلوی اضافه کرد: تا عملیاتی شدن انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک تا سه روز آینده و با توجه به افزایش میزان سختی و کدورت تعدادی از چاه‌های آب شرب آبیک برنامه میان‌مدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری آبیک نسبت به تملک زمین در اراضی جنوبی این شهر اقدام کرده و جانمایی برای حفر سه تا چهار حلقه چاه جدید صورت گرفته است.

این شورای شهر آبیک اذعان کرد: مقرر شده خط انتقال چاه‌های جدید به خط انتقال چاه‌های جاده قشلاق منتقل شود و چاه‌های آب جاده گازرسنگ که میزان سختی، املاح و کدورت آن‌ها بالا است، پس از حفر و راه‌اندازی چاه‌های جدید به صورت اتوماتیک از مدار خارج شود تا مردم آبیک به آب شرب با کیفیت مطلوب دست یابند.

عضو شورای اسلامی شهر آبیک با اشاره به انجام 40 تا 50 مکاتبه با مسؤولان استان قزوین از جمله استاندار و معاون عمرانی وی مبنی بر حفر چاه‌های جدید در این شهر طی پنج ماه اخیر افزود: طی دوم مهر ماه امسال در دفتر داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای تشکیل و مصوب شد تا سه حلقه چاه جدید در اراضی جنوبی شهر آبیک حفر شود.

دلوی ادامه داد: در این جلسه مذکور مقرر شد زمین برای حفر چاه‌های جدید توسط شورای شهر و شهرداری آبیک خریداری و در اختیار آب و فاضلاب شهری قرار گیرد که این مهم تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک حفر نخستین چاه آب در شهر آبیک آغاز می‌شود که پیمانکار آن بومی این شهر بوده و طی مناقصه‌ای انتخاب و قرارداد این پروژه با وی منعقد شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به افت آب سفره‌های زیرزمینی، ته‌نشین شدن آب چاه‌ها و افزایش شوری آن برای جلوگیری از مواجه شدن با مشکل کم‌آبی و تنش آبی، حفر سه حلقه چاه آب جدید در دستور قرار گرفته که پیگیری برای تأمین اعتبار مطمئنی این پروژه انجام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر آبیک اظهار امیدواری کرد: با حفر چاه‌های جدید، شرایط آب شهر آبیک به وضعیت مطلوب تبدیل شده و دبه به دستی مردم از این شهر جمع‌آوری شود.

دلوی افزود: مردم شهر آبیک باید بدانند که برداشت آب از چاه‌های کشاورزی که هیچ نوع کلرزنی و گندزدایی در آن‌ها انجام نمی‌شود، موجب می‌شود باکتری‌ها و میکروب‌ها وارد بدن انسان شده و بدن را دچار اختلالاتی همانند بیماری‌های روده‌ای و عفونی کند.

وی ادامه داد: از مردم شهر آبیک درخواست می‌شود از مکان‌هایی آب برداشت کنند که از سلامت آن اطمینان کامل داشته باشند که بهترین منابع برداشت آب، منابعی است که تحت نظارت آب و فاضلاب روستایی باشد که کلرزنی و گندزدایی در آن صورت می‌گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به شوری، کدورت و ته‌نشین شدن آب چاه‌های شهر آبیک مجبور هستیم برای ارتقای کیفیت آب این شهر نسبت به حفر و راه‌اندازی سه تا چهار حلقه جدید در اراضی جنوبی شهر آبیک اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر آبیک خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر آبیک به عنوان خادمان این شهر در آینده نزدیک، گزارشی از عملکرد چند ماهه فعالیت خود را به سمع و نظر مردم می‌رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار