رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: استفاده بهینه از منابع آب و ذخیره‌سازی آن، مهم‌ترین هدف جهاد کشاورزی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است.
کد خبر: ۵۴۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 09 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه در جلسه ستاد پیگیری طرح سامانه‌های نوین آبیاری که با حضور معاونان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کارشناسان فنی آب و خاک برگزار شد، اظهار داشت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده بهینه از منابع آبی است و اگر بخواهیم دشت قزوین را حفظ و صیانت کنیم، چاره‌ای جز اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی نداریم.

وی افزود: اگر مشکل آب حل نشود سایر بخش‌های کشاورزی، تولید و امنیت غذایی هم با چالش و خطر روبه‌رو می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هدف از اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را ذخیره‌سازی و استفاده بهینه از منابع آبی و جلوگیری از افزایش سطح کشت محصولات کشاورزی ذکر کرد و گفت: زمانی طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان موفق است که ضمن حفظ تولید محصول نسبت به کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از آن اقدام شود.

خمسه تأکید کرد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها باید با قدرت و تلاش بیشتر نسبت به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام آب و خاک اقدام کنند.

این مسؤول یادآور شد: در جلسات کمیته فنی باید شرایط و دستورالعمل جدید برای اراضی خرده مالک در مناطق کوهستانی خارج از دشت اندیشیده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بخش خصوصی بازوی توانمند بخش کشاورزی است، مطرح کرد: برای اجرای سریع طرح‌های آب و خاک باید از توان پیمانکاران واجد شرایط برای اجرای طرح استفاده کرد.

خمسه افزود: در اجرای طرح‌های بخش کشاورزی باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا اجرای طرح‌ها با مشکلی مواجه نشود.

وی توضیح داد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و باغی استان یکی از وظایف مهم بخش کشاورزی و کارشناسان آب و خاک است که باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: کارشناسان آب و خاک باید کشاورزان و باغداران را برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری ترغیب کنند تا بتوان از هدررفت آب و مشکلات بعدی بخش کشاورزی جلوگیری کرد.

خمسه ادامه داد: طرح‌هایی که مشارکت کشاورزان در آن وجود نداشته باشد، قطع به یقین با مشکل مواجه می‌شود بنابراین برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی مشارکت آنان لازم و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار