رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: این کمیسیون طرح گسترش تفکیک از مبدأ را از طریق آموزش صحیح به شهروندان مورد بررسی قرار داد و در نهایت به این نتیجه رسید که حذف یکباره تفکیک از مخازن عملی نیست.
کد خبر: ۵۴۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 09 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، سیده‌منیره قوامی در جلسه پارلمان محلی از برگزاری جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد و اظهار داشت: متولیان سازمان مدیریت پسماندها در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری به تشریح وضعیت فعلی موضوع تفکیک از مبدأ پرداختند.

وی ادامه داد: از کل زباله‌های قزوین 18.7 درصد زباله خشک و قابل بازیافت به دست می‌آید که در حال حاضر فقط 7.19 درصد را تفکیک می‌کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: جمع‌آوری زباله خشک از سه سامانه انجام می‌گیرد که از جمله آنان سامانه خرید 1.87 درصد، سامانه معابر و مخازن 4.5 درصد و سامانه درب منزل 0.7 درصد است.

قوامی گفت: در واقع 2.57 درصد تفکیک از مبدأ به صورت اصولی و بهداشتی انجام می‌شود و 4.5 درصد از این جمع‌آوری از مخازن به صورت غیراصولی و غیربهداشتی بوده که هزینه‌های پنهان را برای کشور در بردارد.

این مسؤول یادآور شد: در همین راستا، طرحی باید به شورا ارائه داده شود که عملاً قابل اجرا باشد تا بتوان تفکیک از مخازن را به صورت کامل حذف کرد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: بنابراین کمیسیون خدمات شهری طرح گسترش تفکیک از مبدأ را از طریق آموزش صحیح به شهروندان و ایجاد انگیزه برای مشارکت شهروندان برای اجرای این طرح مورد بررسی قرار داد و در نهایت به این نتیجه رسید که حذف یکباره تفکیک از مخازن عملی نیست.

قوامی اضافه کرد: ضمن اینکه هنوز شهروندان آموزش لازم را ندیده و زیرساخت‌های لازم برای اینکار فراهم نشده است، بنابراین تصمیم‌ گرفته شد که فعالیت این سامانه به تدریج و در یک بازده زمانی فشرده کاهش پیدا کند تا در طی یک سال، 40 درصد برداشت از مخازن کاهش یابد و سازمان پسماند نظارت دقیقی بر اجرای درست این طرح داشته باشد و گزارش پیشرفت را هر چند ماه به شورا ارائه دهد.

وی عنوان کرد: اولویت اجرای این طرح، استفاده از ظرفیت نیروهایی است که در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک را از سامانه معابر و مخازن سطح شهر انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: مطلب دیگری که در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت، طرح تجمیع کارگاه‌هایی است که به صورت پراکنده در زمینه تفکیک زباله فعالیت می‌کند.

قوامی توضیح داد: به دلیل بحث‌های زیست محیطی و اقتصادی، تجمع آن‌ها لازم است و شهرداری مکانی را در اختیار این بنگاه‌ها قرار دهد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته زمینی واقع در کیلومتر 15 جاده بویین‌زهرا پیشنهاد شد، سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین باید پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار