مدیر جهاد کشاورزی آبیک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: این شهرستان قطب تولید قارچ و کمپوست در استان قزوین بوده و در زمینه کشت محصولات گلخانه‌ای از ظرفیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۵۴۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 06 January 2018

به گزارش تابناک از قزوین، بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: باوجود مساحت محدود شهرستان آبیک، تنوع اراضی در آن فراوان بوده و شامل اراضی کوهستانی، دشت حاصلخیز، اراضی شوره‌زار است.

وی افزود: بیشتر اراضی کشاورزی شهرستان آبیک در ضلع جنوب‌غربی آن واقع شده و جزء اقلیم خشک و نیمه خشک و دارای آب و هوای معتدل سرد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: کل اراضی این شهرستان 130 هزار و 200 هکتار است که دشت هموار 67 درصد، کوهستانی 13 درصد و تپه ماهور 19 درصد است.

لطفی اضافه کرد: از این مقدار اراضی 46 هزار هکتار تحت کشت شامل 36 هزار هکتار کشت آبی، سه هزار هکتار کشت دیم و سه هزار و 530 هکتار باغات است.

این مسؤول با بیان اینکه کل اراضی قابل کشت شهرستان آبیک حدود 48 هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین محصول زراعی این شهرستان می‌توان به گندم، جو، ذرت، کلزا، یونجه، گوجه‌فرنگی و سبزی و صیفی اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: محصولات باغی این شهرستان شامل انگور، گیلاس، سیب، هلو، شلیل، بادام و گردو می‌شود.

لطفی ادامه داد: شهرستان آبیک در زمینه تولید فرآورده‌های دامی و طیور هم نقش بسزایی در استان قزوین و کشور ایفا می‌کند به طوری که 72 درصد تولید تخم‌مرغ و 22 درصد تولید شیر در استان قزوین را برعهده دارد.

وی مطرح کرد: این شهرستان قطب تولید قارچ و کمپوست در استان قزوین بوده و در زمینه کشت محصولات گلخانه ای از ظرفیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک توضیح داد: مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به عنوان بخشی از سازمان جهاد کشاورزی قزوین و هم‌سو با مأموریت‌ها و اهداف کلان وزرات جهاد کشاورزی اهداف کلی و سرفصل ارائه خدمات به کشاورزان و بهره‌برداران را در دستور کار قرار داده است.

لطفی عنوان کرد: برنامه‌ریزی در جهت تولید پایدار محصولات استراتژیک و توجه به محصولات دارای مزیت نسبی در شهرستان، تولید محصولات سالم، حفاظت و استفاده بهینه از منابع آب و خاک، توجه به دانش بومی و حفظ ذخایر ژنتیکی، ارتقای عملکرد در واحد سطح محصولات زراعی، باغی و افزایش راندمان تولید واحدهای دامپروری است.

این مسؤول گفت: از دیگر اهداف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک می‌توان به بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و پایداری در تولید، حمایت و توسعه تشکل‌های تولیدی و خدماتی بخش خصوصی، ارتقای دانش بهره‌برداران بخش کشاورزی با استفاده از روش‌های نوین آموزش و ترویج و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رامین رمضانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
سلام لطفا آدرس و شماره تلفن برای تهیه قارچ برامون ارسال کنین ممنون.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار