مدیرکل تأمین اجتماعی قزوین:
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به دفترچه سلامت بیمه‌شدگان گفت: بعد از انجام رایزنی‌هایی اکنون قرارداد تأمین اجتماعی با بیمارستان رحیمیان تمدید شده و با مهرگان و پاستور در حال مکاتبات‌ هستیم.
کد خبر: ۵۴۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 18 December 2017
سیروس نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اشاره به طرح بیمه سلامت دولت اظهار داشت: اجرای این طرح هزینه درمان را چند برابر کرد و این موجب شد که صندوق تأمین اجتماعی نتواند هزینه‌های آن را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: در این خصوص، سه بیمارستان مهرگان، پاستور و رحیمیان یک جانبه اعلام کردند که به دلیل بدهی‌ها دیگر دفترچه‌های طرح سلامت را نمی‌پذیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: با چنین اتفاقی مقرر شد تأمین اجتماعی استان قزوین با بیمارستان‌های یاد شده تصفیه حساب و قرارداد همکاری با آن‌ها را لغو کند زیرا آن‌ها حق نداشتند چنین تصمیمی اتخاذ کرده و بر بیمه‌شدگان منت بگذارند.

نصیری بیان کرد: بعد از انجام رایزنی‌هایی اکنون قرارداد تأمین اجتماعی با بیمارستان رحیمیان تمدید شده و با مهرگان و پاستور در حال مکاتبات‌ هستیم تا مجدد با آن‌ها هم تفاهم‌نامه‌ای داشته باشیم و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

این مسؤول به مرخصی زایمان زنان اشاره کرد و گفت: این مرخصی در اوایل کم بوده و سپس دولت به 6 ماه و اکنون 9 ماه افزایش داده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه برآورد یک ساله تأمین هزینه مرخصی زایمان در سال 93 بیش از 312 میلیارد تومان در کشور بوده است، یادآور شد: به دولت اعلام شده اگر این هزینه‌ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی تأمین مالی شود، مدت مرخصی زایمان را قبول می‌کند که تاکنون اقدام کرده است.

نصیری با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی مشکل چندانی با شهرداری ندارد، عنوان کرد: در سال جاری هم این نهاد دفاتر خود را به این سازمان دهد تا مشکل چندانی به وجود نیاید.

* زنان خانه‌دار می‌توانند بیمه شوند

وی با اشاره به بیمه خوداشتغالی زنان مطرح کرد: بانوان حتی خانه‌دار هم می‌توانند طبق ماده قانونی خود را بیمه کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین تشریح کرد: باید بیشتر نقش تأمین اجتماعی در بیمه کردن زنان خانوار به آن‌ها معرفی شود تا بتوانند حتی با پرداخت 100  هزار تومان خود را بیمه کنند.

نصیری با اشاره به اینکه همه زنان می‌توانند با مراجعه به همه شعبات تأمین اجتماعی استان قزوین نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند، یادآور شد: مسؤولان بیمه در شعبات حضور دارند و راهنمای‌های لازم را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

این مسؤول ادامه داد: حتی قانون‌ به افرادی که زیر 10 سال سابقه بیمه با 60 سال سن داشته باشند آن‌ها را هم بازنشسته می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: کارکنانی که 37 سال سابقه کار داشته باشند اما سن آن‌ها به 60 سال نرسیده است، اگر در یک دستگاه دولتی خدمت کرده باشند، می‌توانند بازنشسته شوند.

نصیری خاطرنشان کرد: کارکنان تأمین اجتماعی استان قزوین در ارائه خدمات به جامعه هدف زیر پوشش خود تلاش می‌کند تا رضایتمندی آن‌ها را کسب کند.

وی بیان کرد: اگر هر یک از بیمه‌شدگان مشکلی داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به اداره‌کل تأمین اجتماعی استان، راهکار رفع آن را از مسؤولان مربوطه در بخش‌های مختلف جویا شده و اقدامات لازم را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار