رئیس شورای شهر قزوین تأکید کرد
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در حال حاضر مسئله‌ای که موجب کمرنگ شدن استفاده از دوچرخه می‌شود، فراهم نکردن فضایی ایمن برای دوچرخه‌سواران است.
کد خبر: ۵۴۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 18 December 2017
به گزارش تانباک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حکمت‌اله داوودی صبح امروز در کارگروه تخصصی مدیریت دوچرخه‌سواری در قزوین اظهار داشت: جلسه‌ای که صورت گرفته در خصوص با بررسی استفاده از دوچرخه در معابر قزوین است و در چند سال اخیر تمام شهرها به سمت خودرو محوری حرکت کرده و از همین روی، در برخی از استان‌ها، مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده است.

وی افزود: با این روندی که بحث حمل و نقل با خودروها رو به جلو است به زودی مشکل آلودگی هوا دامن‌گیر تمام شهرها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: قزوین پیشینه خوبی در رابطه با حمل و نقل پاک دارد، چراکه در گذشته اکثر قزوینی‌ها از دوچرخه برای حمل و نقل استفاده می‌کردند اما متأسفانه با ورود خودروها و ایجاد ناامنی برای دوچرخه‌سواران، استفاده از این وسیله به مرور حذف شد.

داودی مطرح کرد: در حال حاضر مسئله‌ای که موجب کمرنگ شدن استفاده از دوچرخه می‌شود، فراهم نکردن فضایی ایمن برای دوچرخه‌سواران است هر چند برخی از معابر با وسایل ترافیکی برای استفاده دوچرخه‌سواران جداسازی شده است اما این فضا کافی نیست.

این مسؤول یادآور شد: در این راستا ایجاد فضایی ایمن برای تردد دوچرخه‌سواران و همچنین فرهنگ‌سازی و تشویق مردم برای استفاده از دوچرخه باید در اولویت قرار بگیرد که البته این موضوع بدون نظارت پلیس راهور ابتر می‌ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بخش هایی از امکانات همانند ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

داودی گفت: در رابطه با اتصال مسیرها در بعضی از نقاط باید بازنگری جدی صورت بگیرد چراکه خطرها باید به حداقل می‌رسد.

وی بیان کرد: استفاده از تجهیزات دوچرخه‌سواری باید در دستور کار قرار بگیرد و همچنین باید بیمه‌های بی‌نامی تعریف شود تا در صورت بروز حوادث، دوچرخه‌سواران بتوانند از خدمات آن استفاده کنند‌.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار