نایب‌رییس شورای شهر:
با توجه به اینکه خبر می‌رسد شهر به حراج می‌رود! و خیلی از زمینهای شهر فروخته میشود و تغییر کاربری هایی رخ میدهد (من خودم به شخصه اطلاعی از این تغییر کاربریها نداشتم) نامه ای خطاب به ریاست محترم شورای شهر نوشته ام.
کد خبر: ۵۳۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ 17 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین زهرا یوسفی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای شهر نامه نوشته شده خطاب به ریاست شورای شهر را که درباره نگرانی از حراج زمینهای شهر و تغییر کاربری غیر مجاز آنها نوشته بود، به این شرح قرائت کرد: با توجه به اینکه خبر می‌رسد شهر به حراج می‌رود! و خیلی از زمین‌های شهر فروخته می‌شود و تغییر کاربری‌هایی رخ می‌دهد (من خودم به شخصه اطلاعی از این تغییر کاربری‌ها نداشتم) نامه‌ای خطاب به ریاست محترم شورای شهر نوشته ام.

در این نامه آمده است: احتراما با توجه به اخبار مربوط به تغییر کاربری زمین‌های شهر قزوین و فروش و از دست رفتن زمین‌های مرغوب در برخی نقاط، موارد ذیل را به استحضار می‌رسانم:

1. با توجه به اینکه رییس شورای اسلامی شهر به عنوان عضو ناظر در کمیسیون ماده 5 و تغییر کاربری‌ها می‌باشد، درخواست میشود اخبار کمیسیون، موارد تصویبی و یا عدم تصویب تغییر کاربریهای شهر قزوین را در جلسه غیرعلنی به اطلاع اعضای شورای شهر برسانند.

2. شهرداری قبل از درخواست هر کاربری در کمیسیون ماده5 مراتب را قبلا جهت بررسی به شورای شهر اعلام نماید.

3. برای ایجاد مجتمع ورزشی ازسوی مالکین بخش خصوصی و یا هر مجتمع دیگری که مستلزم تغییر کاربری می‌باشد، تضامین و تعهدات لازم از مالک اخذ، تا بعد از تغییر کاربری مبادرت به فروش ملک، یا امتیاز مربوطه و یا تغییر کاربری مجتمع ننماید. بدیهی است در صورت تخلف، ضمن پرداخت خسارت براساس تضامین اخذ شده که معادل مبلغ ریالی زمین میباشد، اقدام؛ یا در غیر اینصورت نسبت به برگرداندن کاربری زمین به حالت اولیه اقدام شود.

4. از استانداری و سازمان راه و شهرسازی خواسته شود که تمهیداتی فراهم کنند که دستگاه‌هایی که دارای فضای خدماتی در بخش‌های ورزشی، آموزشی، بهداشتی و غیره هستند در طرح جامع و تفصیلی شهر در مدت مقرر در قانون ماده واحده نسبت به خرید تملک زمین اقدام نمایند.

متاسفانه برخی دستگاهها با درخواست مالک نسبت به اعلام اینکه به علت عدم اعتبار نمیتوانیم به خرید و تملک فضا اقدام نماییم، مبادرت نموده و سبب می‌شوند مالک زمین نسبت به تغییر کاربری آن اقدام کند.

5. به شهرداری اعلام گردد، تحت هیچ شرایطی حق تغییر کاربری و واگذاری فضای سبز شهری را نداشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار