انتقاد رییس شورای شهر قزوین به فعالیت تاکسی اینترنتی در قزوین
رییس شورای شهر قزوین گفت: در گذشته از این اتفاقات داشته‌ایم که نا امنی در جامعه ایجاد کردند با اجرای سیستم حمل و نقل جدای ناوگان تاکسیرانی، درآمد رانندگان پایین می‌آید و بازهم کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۵۳۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ 17 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزای فارس از قزوین حکمت‌الله داوودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین  در جلسه شورای شهر قزوین و در جریان بررسی لایحه تاکسی اینترنتی در قزوین اظهار داشت: قرار نیست فرد با بیان اینکه می‌خواهم خدمات بهتر حمل و نقل ارائه دهد، وارد سیستم شود. این کار در اصل دست در جیب راننده تاکسی نمودن است.

وی افزود: داخل شهر قزوین بین سه هزار و 800 تا 4هزار تاکسی داریم، درآمد آنها اکنون متناسب با خدمتی که می‌دهند نیست،  چراکه تعدادشان بیش از ظرفیت و جمعیت است، به طوری که تقریبا یک هزار دستگاه اضافه هستند.

رییس شورای شهر قزوین ادامه داد: با اجرای سیستم حمل و نقل جدای ناوگان تاکسیرانی، درآمد آنها پایین می‌آید و بازهم کاهش می‌یابد، حتی من رانندگان تاکسی سراغ دارم که حتی برای تعمیر خودرو خود پول ندارند و به دنبال وام از سازمان تاکسیرانی هستند، چون درآمد آنها به اندازه نیست.

وی عنوان کرد: فراتر از قانون نمی‌توانیم عمل کنیم و اگر قرار به انجام رقابت در سیستم حمل و نقل درون شهری است، باید در درون آژانس‌هایی باشد که چند روز قبل نمایندگان آنها به شورا مراجعه داشتند و گفتند اگر قرار به راه‌اندازی تاکسی اینترنتی باشد، ما برای همکاری آماده‌ایم. اگر اینها نتوانند خدمات رسانی کنند، سازمان تاکسیرانی می‌تواند برای نظارت ورود پیدا کند.

داوودی اضافه کرد: قدم گذاشتن در راه‌اندازی تاکسی اینترنتی باید شفاف و پررنگ باشد و اگر خدای نکرده اتفاقی رخ دهد، هیچ فردی پاسخگو نیست و ما در گذشته از این اتفاقات داشته‌ایم که نا امنی در جامعه ایجاد کردند که به طور حتم خبر آنها را در رسانه‌ها خوانده‌اید.

عضو شورای شهر قزوین یادآور شد: اگر قرار به راه اندازی کار و رقابت هستیم به هیچ عنوان قادر به دادن مجوز غیر از چارچوب وظایف سازمان تاکسیرانی نیستیم، چون با قانون مغایرت دارد و فصل الخطاب ما قانون است و تا جاییکه من قانون راهنمایی رانندگی و قانون حمل و نقل سازمان تاکسیرانی را که از سوی وزارت کشور اعلام شده، مطالعه داشتم، استفاده از راننده شخصی برای جابه جایی مسافر دیده نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار