اسنپ نیامده باید برود
رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای شهر قزوین گفت: بعضی از این شرکت‌ها که در شهر اقدام به جذب راننده می‌کنند فعالیت آنها غیرقانونی است و در همین راستا لایحه‌ای با حضور کارشناسان و هیئت مدیره تاکسیرانی مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۳۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲ 17 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین احد چگینی رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی در جلسه پارلمان محلی به فعالیت غیر قانونی تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و توضیح داد: لایحه تاکسی‌های اینترنتی که در حال حاضر یکی از مباحث مطرح روز است به کمیسیون حمل و نقل ارجاع شده بود که این موضوع در چهار جلسه متوالی و فوق العاده کمیسیون ترافیک مورد بررسی قرار گرفت.

وی ضمن تبریک روز حمل و نقل گفت: شریان حیاتی اقتصاد هر جامعه‌ای حمل و نقل است یعنی اگر سیستم حمل و نقل نباشد هیچ کالا و مسافری به مقصد نمی‌رسد. با توجه به همین نکته باید گفت توجه به زیرساخت توسعه حمل و نقل یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است.

چگینی یادآور شد: سازمان تاکسیرانی لایحه مبنی بر تدوین آیین‌نامه‌ای برای ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی آورده است.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: با توجه به این لایحه هر شرکتی که خواستار شروع به فعالیت است باید حداقل ۱۰ دستگاه تاکسی داشته باشد و اگر در مدت دو ماه توانایی ادامه کار نداشت سازمان مجوزش را باطل خواهد کرد.

چگینی اضافه کرد: بعضی از این شرکت‌ها که در شهر اقدام به جذب راننده می‌کنند فعالیت آنها غیرقانونی است و در همین راستا لایحه‌ای با حضور کارشناسان و هیئت مدیره تاکسیرانی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:  تضمین حسن انجام کار برای این کار باید متقاضی تضمینات لازم را بدهد، هر شرکت که اقدام به فعالیت می‌کند باید تا سقف ۱۰ میلیون تومان ضمانت تحویل دهد و بابت اضافه کردن هر تاکسی باید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان برای ضمانت نامه به سازمان تاکسیرانی پرداخت کنند.

چگینی عنوان کرد: نکته دیگری که مورد بررسی قرار گرفت هزینه پرداختی به سازمان تاکسیرانی است که از ۱۳ درصد هزینه‌های در نظر گرفته شده باید ۱۰ درصد از آن سازمان تاکسیرانی پرداخت شود.
وی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی باید تا تعیین و تکلیف نهایی موضوع از ادامه همکاری با شرکت اینترنتی (جابه‌جا) خودداری کند و هم‌چنین در اسرع وقت به طرح شکایت از شرکت‌های اینترنتی فاقد مجوز در مراجع قضایی اقدام و نتیجه به شورا ارائه شود. در صورت عدم مشارکت آژانس‌ها و تاکسی‌های سطح شهر، سازمان تاکسیرانی راسا نسبت به تاسیس شرکت اینترنتی ارائه دهنده خدمات اینترنتی جهت حضور فعال در این بخش اقدام نماید.

چگینی به وضعیت ترافیکی نسیم شمال اشاره کرد و گفت: راه حل مشکل آسفالت جاده نسیم شمال باید اساسی حل شود آن‌هم به این صورت که ابتدا باید این مسیر گودبرداری و با بتن مسلح زیر سازی شده بعد آسفالت شود و برای این کار محور جایگزین برای انتقال ترافیک وجود دارد  و حدفاصل بلوار میرزا کوچک خان تا سه راهی کندر جاده یک مسیر بین باغستانی وجود دارد که به دوراهی همدان می‌رسد.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: می‌توان این مسیر را بست و ترافیک را از سر نسیم شمال به سمت شیشه چی هدایت و از آنجا به دوراهی همدان انتقال دهیم و در آنجا زیرساخت‌های لازم را برای باز نمودن مسیر فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار