شهردار آبیک در نشست خبری مطرح کرد
شهردار آبیک گفت: شهرداری آبیک حدود 100 تا 150 میلیارد ریال بدهی دارد که باید گفت 30 تا 40 درصد بودجه شهرداری پیش خور شده که سند و مدرک آن هم موجود است.
کد خبر: ۵۳۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱ 17 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، علیرضا آگشته در نشست خبری با اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک در سالن اجتماعات شهرداری آبیک اظهار داشت: شهرداری آبیک حدود 100 تا 150 میلیارد ریال بدهی دارد که باید گفت 30 تا 40 درصد بودجه شهرداری پیش خور شده که سند و مدرک این موضوع هم موجود است.

وی افزود: نیاز بود کارهای زیرساختی در شهر آبیک صورت گیرد که می‌توان به تغییر در ساختار نیروی انسانی متناسب با مأموریت‌ها از پایین‌ترین رده تا بالاترین رده و ورودی‌های شهر و غیره اشاره کرد.

شهردار آبیک ادامه داد: در یک چشم انداز پنج ساله می‌توان  زیرساخت‌های با کیفیت متناسب با زندگی شهری در شهر آبیک ایجاد کرد که این امر امکان‌پذیر نمی‌شود مگر  اینکه در توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای عمومی متناسب با زندگی مردم، اتفاقاتی بر اساس برنامه رقم بزنیم.

آگشته اضافه کرد: مشکلات ملکی پارک هفت هکتاری شهر آبیک حل شده که در جنب پارک بانوان احداث می‌شود و تا 22 بهمن کلنگ آن به زمین زده می‌شود؛ در حال حاضر مطالعات آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تا روزی که در شهر آبیک هستم، اجازه زمین خواری از بدنه شهرداری گرفته تا سیستم‌های دیگر را به کسی نمی‌دهم و به‌ طور جدی مقابله و برخورد می‌کنم.

این مسؤول شهری بیان کرد: عدم شفافیت  موجب فساد می‌شود که نخستین گام برای مقابله آن، شفافیت است که باید گفت از نزدیکترین فرد در شهرداری گرفته تا دورترین فرد اگر هرگونه تخلفی انجام دهد اعم از 10 هزار ریال  تا نامحدود برخورد متناسب قضایی صورت می‌گیرد.

شهردار آبیک افزود: اخیرا پرونده‌ای به ارزش ریالی 16 میلیارد ریال در شهرداری آبیک کشف شده که بدون برخورد قضایی و از طریق واحد فنی شهرداری آبیک برخورد و برگشت داده شده است.

آگشته ادامه داد: دوست و دشمن، راست و چپ هیچ تفاوتی نمی‌کند و در صورت تخلف بدون اغماضی برخورد لازم  صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از شهروندان آبیکی درخواست می‌شود در صورت وجود مشکل،اطلاعات و اخبار خود را از دریافت عوارض گرفته تا مسائل دیگر به دفتر شهرداری و یا حراست شهرداری  اطلاع داده تا پس از بررسی موضوع، بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد انجام می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دریافت عوارض آلاینده‌ها متاثر از قوانین عوارض آلایندگی بوده که با ضوابط خاص و به نسبت جمعیت تقسیم می‌شود؛ این درحالی است که کل پرداخت عوارض آلایندگی از شرکت سیمان  به شهر آبیک  طی امسال، 620 هزار ریال بوده که معلوم نیست بر چه اساسی این میزان عوارض به شهر آبیک تعلق و پرداخت شده است.

شهردار آبیک یادآور شد: شرکت سیمان تابلویی در سمت اتوبان نصب کرده مبنی بر اینکه حفاظت محیط زیست وظیفه همگانی است گویی که وظیفه همه به جز خودش حفاظت از محیط زیست است.

آگشته افزود: شهر آبیک نیازمند رسیدگی، اهتمام و برخورد ویژه در زمینه موضوعات زیست محیطی بوده و سازمان حفاظت محیط زیست باید در این زمینه ورود یابد؛ شرکت سیمان بدون فشارهای محیط زیستی برای فیلترینگ  و عدم رعایت استاندارهای زیست محیطی موجب شده مردم شهر آبیک با هر دم و بازدم آلایندگی آن را احساس کنند.

وی ادامه داد: شرکت سیمان از سویی و نیروگاه شهیدرجایی از سوی دیگر مسائل خاص خود را دارد، دشت الله‌آباد به دلیل  ایجاد پدیده ریزگردها و وجود مرغداری‌های مختلف و آلایندگی‌های آنها  موضوعات خاص خود را دارد.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به وجود آلاینده‌های مختلف در شهرستان آبیک آیا بیمارستان تخصصی در این شهرستان احداث شده، آیا در زمینه افزایش اعتبار  شهرستان آبیک توجه لازم شده است و آیا عوارض دریافتی در زیرساخت‌ها هزینه شده است؟

شهردار آبیک خاطرنشان کرد: برای تامین فضای سبز خاک، آب و مدیریت مناسب لازم است آیا محلی برای برداشت خاک نباتی در اختیار شهرداری گذاشته شده است؟

آگشته گفت: از جمله برنامه‌هایی کوتاه مدت پیش‌بینی شده در شهر آبیک می‌توان به  احداث پارک در شهرک خرم که در حال طراحی بوده و کار مطالعات آن به اتمام رسیده و دو هفته آینده کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود.

وی افزود: طراحی دو پایانه مسافری ویژه تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها از آبیک به سمت قزوین، کرج و قشلاق در حال اجرا بوده که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار