نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در اجلاس استانی نماز گفت: تهدیدهای فضای مجازی را با ترویج برکات و فرهنگ نماز در بین جوانان به فرصت تبدیل کنیم.
کد خبر: ۵۳۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ 17 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین،  آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در سومین اجلاس استانی نماز که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» اظهار داشت: نماز به صورت ویژه در سراسر قرآن و کتاب‌های آسمانی دیگر مورد توجه قرار گرفته است و خداوند در قرآن تأکید می‌کند که نماز انسان را از فحشا و منکر حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) از خداوند می‌خواهد تا ایشان و نسل و ذریه‌اش را برپا کننده نماز قرار دهد که ذریه ایشان شامل همه مسلمانان و مؤمنان می‌‌شود چراکه خداوند در سوره حج فرموده شما در دین پدرتان ابراهیم هستید و او شما را مسلمان نامیده است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه اقامه نماز با نماز خواندن تفاوت جدی دارد، خاطرنشان کرد: قرآن انسان را به اقامه نماز دعوت کرده است و اینکه فرموده نماز انسان را از فحشا و منکر حفظ می‌کند، منظور اقامه نماز است.

عابدینی در این خصوص افزود: کسی که صرفاً نماز می‌خواند می‌تواند اهل دروغ، غیبت، تهمت، بی‌صداقتی و هر منکر دیگری باشد اما اقامه نماز با این منکرها جمع نمی‌شود و کسی که نماز را اقامه می‌کند دارای فضایل اخلاقی والایی است.

وی بر ارزیابی فعالیت‌های عرصه نماز در سال‌های گذشته تأکید کرد و گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید کارهایی که در این چهل سال در عرصه نماز انجام شده است، مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد تا کاستی‌ها شناسایی و نقاط قوت، تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی برای ترویج مبانی دینی و الهی تأکید کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بیشتر از تهدیدهای آن دانسته‌اند و ضروری است ما هم بیش از پیش فرصت‌های این حوزه را شناسایی و از آن بهره‌برداری کنیم.

عابدینی اذعان کرد: استفاده بیشتر از فرصت‌های فضای مجازی و جلوگیری از تهدیدهای آن، مستلزم این است که جوانان را با فرهنگ و برکات نماز بیشتر آشنا کنیم و با این اقدام می‌توانیم فضای مجازی را فرصتی برای ترویج نماز و احکام دینی قرار دهیم.

وی کرامت را یکی دیگر از برکات نماز برشمرد و اظهار کرد: کرامت، انسان را از انجام منکرها دور نگه می‌دارد و منکرهایی که در عالم مشاهده می‌کنیم، به دلیل این است که انسان‌ها از نعمت کرامت بی‌بهره‌اند و نماز یکی از زمینه‌های ایجاد کرامت در انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر با دل پاک و طاهر به سمت نماز حرکت کنیم، جذب آن می‌شویم و در نهایت نماز انسان را نسبت به قیامت، وحی و نبوت به یقین و آرامش می‌رساند.

عابدینی با بیان اینکه نماز نسخه شفابخش و آرامش‌بخش برای بشر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید ذکر و یاد خدا نسخه شفابخش انسان است و این مهم جز با اقامه نماز محقق نمی‌شود و همه ما هم باید برای اقامه نماز تلاش کنیم تا این هدف والای دینی محقق شود.

وی وحدت را یکی دیگر از آثار مهم نماز معرفی کرد و افزود: خوشبختانه با حضور استاندار ، فضای مدیریتی استان نسبت به گذشته بهتر بوده و ضروری است از فرصتی که در حال حاضر در استان وجود دارد، به نحو شایسته استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار