با توجه به شیوع خدمات غیرمجاز
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به شیوع اقدامات و خدمات غیرمجاز مرتبط با حوزه پزشکی و درمانی توسط افراد و مراکز فاقد صلاحیت مردم هرگز برای امور درمانی به مراکز فاقد تابلو و مجوزهای قانونی مراجعه نکنند.
کد خبر: ۵۳۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 17 December 2017
عبداله کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: با توجه به شیوع اقدامات و خدمات غیرمجاز مرتبط با حوزه پزشکی و درمانی توسط افراد و مراکز فاقد صلاحیت و مخاطرات و آسیب‌های احتمالی ناشی از خدمات غیرمجاز درمانی، مردم هرگز برای امور درمانی به مراکز فاقد تابلو و مجوزهای قانونی مراجعه نکنند.

وی در همین خصوص تأکید کرد: ارائه هرگونه خدمات پزشکی از جمله درمان نازایی، لیزر درمانی، سولاریوم، لیزر کم‌توان(IPL)، تزریق پلاکت به منظور جوان‌سازی پوست و ریزش مو(PRP)، خدمات طب ایرانی( طب سنتی، نظیر زالودرمانی، سنگ‌درمانی و ماساژدرمانی)، مزوتراپی، هیدروتراپی، تزریق ژل و بوتاکس در هر ناحیه از بدن، در آرایشگاه‌ها، منازل، اماکن مذهبی، باشگاه‌های ورزشی و غیره، غیرقانونی و غیرمجاز است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده مراکز غیرقانونی، لازم است که مردم هوشیار باشند و صرفاً به مراکز مجاز مراجعه کنند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ضمن توضیح این مطلب که گرفتن مجوز قانونی برای هر یک از خدمات درمانی، از قبیل دندانپزشکی، لیزردرمانی، طب سنتی(طب ایرانی) و غیره، با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی امکان‌پذیر است، گفت: مراکز ارائه کننده خدمات درمانی، موظف هستند پروانه‌های قانونی خود را که از وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده اند، در معرض دید عموم قرار داده و فقط در محدوده قانونی مجوز دریافتی، ارائه خدمت کنند.

کشاورز تصریح کرد: در صورت شناسایی، مشاهده فعالیت‌های پزشکی و مداخلات درمانی توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای و فاقد مجوز قانونی، بلافاصله محل کار غیرمجاز، تعطیل (پلمب) شده و پرونده متشکله، به مراجع قانونی ذی‌صلاح ارجاع داده می‌شود؛ تمام ملزومات و دستگاه‌ها هم به نفع دولت ضبط می‌شود.

یادآور می شود، هم استانی‌ها در صورت مشاهده موارد مشکوک و غیرمجاز و یا عدم اطمینان از صحت مجوزها، می‌توانند در ساعات اداری با شماره 33681160-028 (داخلی 2) تماس حاصل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار