رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ایجاد مرکز پژوهش قزوین در افزایش کیفیت اجرای پروژه‌ها با کمترین قیمت و کوتاه‌ترین زمان نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۵۳۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷ 17 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌الله فصیحی‌رامندی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شورای چهارم مقرر شده بود که مرکز پژوهش راه‌اندازی شود و مشاورانی در اجرای طرح‌ها و لوایح انتخاب شود.
وی ابراز کرد: همچنین مقرر بوده، انتخاب مشاوران شورا در حوزه‌های عمرانی، مالی و حقوقی نیز در اولویت نخست شورای اسلامی شهر قزوین باشد.
رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: راه‌اندازی مرکز پژوهش می‌تواند به شهرداری قزوین در اجرای پروژه‌ها با قیمت پایین و زمان کوتاه کمک بسزایی کند.
فصیحی‌رامندی اظهار کرد: در ایجاد مرکز پژوهش همه اعضای شورا موافق هستند ولی وقتی به انتخاب پژوهشگران و محققان برای فعالیت در این مرکز می‌رسیم هر یک از اعضا نظرات خود را مطرح می‌کنند و همین موضوع منجر به بروز برخی از مشکلات می‌شود.
وی یادآور شد: ایجاد مرکز پژوهش در افزایش کیفیت اجرای پروژه‌ها با کمترین قیمت و کوتاه‌ترین زمان نقش بسزایی دارد به همین دلیل راه‌اندازی آن در شورای اسلامی شهر قزوین ضروری و اجتنا‌ب‌ناپذیر است.
رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مصوبه شورای عالی استان در خصوص مرکز پژوهش بیان کرد: این شورا باید مصوبه فوق را به شورای اسلامی شهر قزوین ابلاغ کند.
این عضو شورا اضافه کرد: شورای یاد شده نیز جایگاه قانونی برای ابلاغ مصوبه به شوراها را ندارد به همین دلیل نمی‌تواند ابلاغ کند ولی اعضای شورا می‌توانند در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا این مهم محقق شود.
وی ادامه داد: باید مرکز پژوهش با مسوولیت سیده منیره قوامی عضو شورای اسلامی شهر قزوین پیگیری شود تا بتوانیم این مرکز که فواید بی‌شماری برای این شهر دارد انجام شود.
رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه باید شایسته‌سالاری و انتخاب افراد واجد شرایط در اولویت نخست فعالیت شورا در مرکز پژوهش باشد، گفت: باید پژوهشگرانی که در این مرکز مشغول به کار می‌شوند توانمند و متخصص باشند تا بتوانند پیشنهادات موثری در کاهش مشکلات شهری ارائه دهند.
در ادامه جلسه، احد چگینی دیگر عضو شورا با اشاره به مرکز پژوهش بیان کرد: این مرکز می‌تواند اعضای شورای اسلامی شهر قزوین را در تصمیم‌گیری مناسب برای رفع مشکلات و توسعه شهری کمک بسزایی کند.
وی با اشاره به اینکه از شورای اول تاکنون لوایح مختلفی بررسی شده است، ابراز کرد: ممکن است امروز لایحه‌هایی که مورد پیگیری است و در گذشته انجام شده و ما با استفاده از آنها زودتر به نتیجه برسیم و از هدر رفت زمان جلوگیری کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: مرکز پژوهش می‌تواند به اعضای شورا در مدیریت بهینه زمان و جلوگیری از هدر‌رفت بودجه کمک بسزایی کند و همچین تجربه‌های دوره‌های گذشته شورا را در اختیار اعضا قرار دهد تا از دوباره‌کاری‌ها و تکرارها جلوگیری شود.

گفتنی است در این جلسه حکمت‌الله داوودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و اعضا از جمله مهدی عبدالرزاقی، زهرا یوسفی، سیده منیره قوامی، مهدیه سادات قافله‌باشی و سعید دقیقی حضور داشتند و ابعاد مختلف ایجاد مرکز پژوهش را مورد بررسی قرار دادند.

در جلسه فوق مقرر شد که سیده منیره قوامی عضو شورای اسلامی شهر قزوین پیگیری‌های لازم را در ایجاد مرکز پژوهش انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار