رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آبیک خبر داد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری مسابقه عکس شب یلدا در این شهرستان خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند عکس‌های خود را تا پنجم دی ماه ارسال کنند.
کد خبر: ۵۳۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵ 17 December 2017
کریم‌الله زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در آبیک اظهار داشت: انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با همکاری این اداره در راستای زنده نگه داشتن یلدا یکی از آیین‌های باستانی و کهن مسابقه عکس شب یلدا را برگزار می‌کند.

وی افزود: علاقمندان به شرکت در مسابقه عکس شب یلدا (نوه‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها) می‌توانند عکس‌های خاطره‌انگیز خود از سفره ، پدربزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌های خود را در شب یلدا جاودانه کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: شرکت برای عموم مردم در مسابقه عکاسی شب یلدا آزاد بوده و هر عکاس می‌تواند یک تا سه قطعه عکس ارسال کند، عکس‌های گرفته شده با دوربین  و تلفن همراه پذیرفته می‌شود.

زرگر مشخصات عکاس و شماره تماس همراه مشخصات عکاس و شماره تلفن را ضروری دانست و اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا پنجم دی ماه بوده و علاقمندان می‌توانند عکس‌های خود را از طریق تلگرام به صورت فایل به شماره 09355201115 ارسال کنند.

وی بیان کرد: یلدا یا شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که  در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم ‌کره شمالی که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

این مسؤول فرهنگی افزود: یلدا به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولا شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه را مهیا و دور هم صرف می‌کنند.

زرگر یادآور شد: در شب یلدا پس از صرف تنقلات، قصه‌گویی پیرترها برای دیگر اعضای فامیل و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ رایج است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار