رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین مطرح کرد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی گفت: در این زمینه دو موقوفه در استان وجود دارد که به بیماران خدمات دارو و درمان ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۵۳۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 16 December 2017
حجت‌الاسلام رضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اشاره به طرح مهر تندرستی در استان قزوین اظهار داشت: یکی از وظایفی که بر عهده سازمان اوقاف نهاده شده، اجرای امینانه نیات واقفین است که در زمینه‌های مختلف اجرای نیت می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل وجود موقوفات متفاوت که با نیات مختلف وجود دارد، وظایف اوقاف را هم گسترده کرده و از جمله موقوفاتی که وجود دارد در زمینه دارو، درمان و مساعدت به بیماران نیازمند است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با بیان اینکه دو موقوفه در زمینه دارو و درمان در استان به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهد، گفت: یکی از این موقوفات در روستا بوده که هرچند درآمد کمی دارد اما تقریباً برای بیماران همان روستا هزینه می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه موقوفه دیگری هم در شهر قزوین وجود دارد، مطرح کرد: بنا به تناسبی که در طرح‌های مختلف بوده، یک بخش از آن در خصوص با دارو و درمان و با عنوان مهر تندرستی است که بیماران را تحت پوشش قرا می‌دهد.

این مسؤول اضافه کرد: این طرح‌ها شامل کمک به مستمندان با عنوان دست‌های مهربانی در خصوص ازدواج جوانان بوده و اگر کمکی در این زمینه داشته باشیم، به عنوان طرح پیوند آسمانی است و به همین شکل طرح‌های مختلف به تناسب نیات وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین یادآور شد: با بخش مددکاری دو بیمارستان شهید رجایی و بوعلی تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا بیماران مستمندی که توان هزینه‌های پرداخت درمانی نداشته و نیاز به کمک دارند، مشخصات آن‌ها را طی لیستی به این اداره ارائه دهند تا آن‌ها را زیر پوشش قرار دهیم و مساعدتی در این زمینه انجام و نیت واقف عملی شود.

نوروزی توضیح داد: اگر در آینده درآمد مکفی شود، می‌توانیم به مابقی بیمارستان‌ها در خصوص ارائه خدمات به بیماران از محل نیات کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیازی به حضور بیمار به اداره اوقاف نیست و آن‌ها می‌توانند به دو بیمارستان شهید رجایی و بوعلی مراجعه کنند تا با شناسایی مددکاران این بیمارستان‌ها، به افراد بی‌بضاعت خدمات درمانی از محل نیات ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار