عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ایجاد مرکز پژوهش در شورا منجر به سرعت‌بخشی اجرای پروژه‌ها با کمترین هزینه می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 16 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، احد چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر قزوین راه‌اندازی مرکز پژوهش پیگیری شد اما نیمه کاره ماند.

وی افزود: در شهرهای مختلف کشور همانند مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و تهران مرکز پژوهش ایجاد شده اما هر کدام یک اساسنامه داشت.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: شورای عالی استان برای جلوگیری از پراکندگی فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های شهرها یک اساسنامه را تدوین کرد و به تصویب رساند تا شوراها یکنواخت عمل کند.

چگینی یادآور شد: باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا اساسنامه مرکز پژوهش شورای عالی استان به قزوین ابلاغ شود تا شورای اسلامی شهر قزوین هم فعالیت‌های خود را براساس آن انجام دهد.

این عضو شورا راه‌اندازی مرکز پژوهش در شورا را امری ضروری عنوان کرد و گفت: بهترین و سریع‌ترین راهکار در تحقق این مهم ابلاغ اساسنامه توسط شورای عالی استان به شورای قزوین است به همین دلیل باید پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مخالفت‌های راه‌اندازی مرکز پژوهش برخی اعضا در دوره چهارم شورای اسلامی شهر قزوین توضیح داد: تأسیس این مرکز با جذب نیروی انسانی و امکانات، بار مالی را برای مجموعه مدیریت شهری تحمیل می‌کرد و همچنین موجب اضافه شدن چارت سازمانی شورا می‌شد به همین دلیل با آن موافقت نکردند.

چگینی مطرح کرد: ایجاد مرکز پژوهش کاربردهای فراوانی را در رفع سریع مشکلات شهری و سرعت‌بخشی اجرای پروژه‌ها با کمترین هزینه را دارد به همین دلیل تأسیس آن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: باید در ایجاد مرکز پژوهش به سیده‌منیره قوامی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین کمک کرد تا با پیگیری‌های مستمر و استفاده از تجربه‌های اساتید این هدف را در شورای اسلامی شهر قزوین عملیاتی کند.

وی ادامه داد: در مرکز پژوهش می‌توان از تجربه شخصیت‌های بزرگی همانند عباس ظاهری که سابقه چهار دوره شورا را دارد، استفاده کرد تا در مسائل فنی و امور مختلف به اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مشاوره‌های لازم را ارائه دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین به گرفتن مشاوران در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر قزوین اشاره کرد و گفت: از مرکز پژوهش شورا که نخبگان و پژوهشگران حضور دارند، می‌توان به عنوان مشاور در بررسی لوایح و طرح‌های جدید استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار