مدیر کل دامپزشکی استان قزوین:
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۱ تا پایان ۱۳۹۵ به میزان ۲۹۱ هزار و ۷۸۴ کیلو گوشت قرمز غیر قابل مصرف در کشتارگاههای دام استان ضبط و معدوم شده است.
کد خبر: ۵۳۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 14 December 2017
سید بهمن نقیبی در گفتگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار کرد: نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاهها به عنوان یکی از مهمترین اماکن  برای کنترل نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده های خام دامی حائز اهمیت بوده و در همین راستا بر اساس اطلاعات جمع بندی شده، از ابتدای سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۵ به تعداد ۶۰۱ هزار و ۷۲۶ راس دام در کشتارگاههای استان تحت نظارت دامپزشکی ذبح شدند که از این تعداد راس دام کشتار شده، ۳۸میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۸۰ کیلو گرم گوشت قرمز سالم استحصال و ۲۹۱ هزار و ۷۸۴ کیلو گرم گوشت قرمز ضبط و معدوم شده است.

وی تشریح کرد: عمده دلایل ضبط لاشه های دامی بیماریهای زردی، کاشکسی(لاغری مفرط)، سل و دیگر بیماریهای متفرقه در دام بوده است که در صورت کشتار غیر مجاز دام خارج از محیط کشتارگاه می توانست موجب بروز بیماری در جمعیت انسانی شود.

نقیبی همچنین از ضبط ۲۷هزار و ۶۷۳ عد کبد و ۲۱هزار و ۱۲۵ عدد ریه و ۲هزارو ۷۴۸ عدد کلیه در طی همین مدت در کشتارگاههای دام استان خبر داد و افزود: عمده دلایل ضبط امعا و احشاء دامی بیماریهای انگلی از قبیل  کیست هیداتیک، دیکروسلیوم و سیستی سرک بوده که مواردمذکور قابلیت بیماریزایی در انسان را دارا هستند.

وی در پایان به عموم مردم توصیه کرد: از خرید گوشت قرمز فاقد مهر و لیبل دامپزشکی خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف درتولید وعرضه فرآورده های خام دامی مراتب را ازطریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار