عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با ایجاد مرکز پژوهش در شورا می‌توان با استفاده از نیروی علم در راه توسعه شهر گام برداشت.
کد خبر: ۵۳۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 14 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیده‌منیره قوامی در جلسه شورای شهر ضمن تبریک آغاز هفته پژوهش به تمام پژوهشگران و دانشجویان اظهار داشت: هفته پژوهش امسال با شعار پژوهش تقاضامحور، تجاری‌سازی فناوری و زیربنای تولید و اشتغال نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: این شعار نشان‌دهنده راه لازم برای زیرساخت‌های لازم برای تولید اشتغال و تقاضامحور بودن و کاربردی شدن پژوهش‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: چنانچه بخواهیم پژوهش‌ها بر مبنای نیازهای موجود انجام شود و کاربردی باشد، باید ارتباط بین متولیان پژوهش و پژوهشگران با ارکان تصمیم‌گیری از یک طرف و مراکز صنعتی از طرف دیگر مورد توجه قرار بگیرد.

قوامی یادآور شد: پس ما در شورای شهر می‌توانیم از اهرم نیرومند پژوهش برای توسعه شهر قزوین استفاده کنیم چراکه پژوهشگران و نخبگان سرمایه‌های فکری ارزشمندی هستند که با جهت دادن به این ظرفیت عظیم می‌توانیم مشکلات و معضلات شهر را که بعضاً سال‌هاست مردم با آن مواجه هستند، مقابله کرده و با تکیه بر علم دانش راه‌حل‌های مناسب برای رفع آن‌ها پیدا کنیم.

این عضو شورا اضافه کرد: تحقیق و پژوهش به قدری در توسعه کشورها اهمیت دارد که کشورهای استعمارگر همواره تلاش می‌کنند با اعمال محدودیت برای کشورهای در حال توسعه، از پیشرفت آن‌ها جلوگیری کنند؛ نمونه آن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران برای جلوگیری از دستیابی به دانش هسته‌ای است که البته با تدبیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مسؤولان تاکنون راه به جایی نبرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: حال که در قزوین محدودیتی برای استفاده از علم نداریم، پیشنهاد می‌کنم که با ایجاد یک مرکز پژوهش در شورای شهر قزوین از این نیروی قدرتمند استفاده کنیم چراکه با وجود این نیرو، هدف‌گذاری‌ها دقیق‌تر می‌شود و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف صحیح‌تر و منطقی‌تر پیش می‌رود.

قوامی گفت: از طرفی، این مرکز می‌تواند با مطالعه و پژوهش، نظرات کارشناسی برای تمام لوایح و طرح‌ها به اعضای شورا ارائه دهد و به دلیل ارتباط این مرکز با محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌توانند نظرات آن‌ها را در مورد اولویت‌های شهر و آسیب‌هایی که شهر با آن مواجه است، گردآوری کنند و پیشنهادهای علمی و کارشناسی شده برای عبور از موانع و آسیب‌ها ارائه دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: اعضای شورا وقت کافی و همچنین تمام تخصص لازم  برای تحقیق در مورد مسائل و مشکلات مختلفی که شهر با آن مواجه است، را ندارند، تا بتوانند آسیب‌های موردنظر را شناسایی و برای آن‌ها تصمیمی صحیح و کارشناسی بگیرند.

قوامی ادامه داد: بنابراین ما به پشتوانه علمی و تخصصی نیاز داریم تا بتوانیم زمان را مدیریت کرده و همچنین اطلاعات مورد نیاز کمیسیون‌ها را از این مرکز تهیه کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار