رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: عوارض فرورفتگی خیابان برای ساماندهی و انتظام‌بخشی به معابر از واحدهای صنفی در سال آینده دریافت می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 13 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، لایحه دستورالعمل أخذ عوارض جهت ساماندهی و انتظام‌بخشی به معابر و تعدادی از واحدهای صنفی که جهت ارائه خدمات بهتر نیاز به اشتغال فضای پیاده‌رو دارند، بررسی شد.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهار داشت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری قزوین درخواست وضع عوارض برای فرو رفتگی‌های خیابان کرده است.

فرج‌اله فصیحی‌رامندی افزود: به عنوان نمونه یک پلاک قدیمی و تجاری چند متر عقب‌نشینی کرده و یک فرورفتگی در خیابان ایجاد کرده که این مشمول عوارض نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اما اگر واحد صنفی فضایی از خیابان را اشغال کرده همانند اصناف جگرفروشی که بخشی از فضای بیرون را برای چیدن میز و صندلی استفاده کند، مشمول عوارض است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه شهرداری برای ساماندهی فضاهای اشغال شده توسط مغازه‌داران، عوارض دریافت می‌کند، بیان کرد: مبلغ آن هم براساس عدد g ضرب‌در مساحت است و ماهانه از شهروندان قزوینی أخذ می‌شود.

فصیحی‌رامندی با بیان اینکه اگر برای صنفی شرایطی پیش بیاد که از ملک همسایه استفاده کند باید رضایت مالک مجاور را جلب کند، مطرح کرد: همچنین فضای پیاده‌رو خارج از این لایحه است و مابقی فضای مانده از آن مشمول عوارض است.

این عضو شورا تصریح کرد: این لایحه آزمایشی به صورت 6 ماه از اول فروردین سال آینده اجرا می‌شود و سپس بعد این مدت بازخورد آن بررسی شده و تصمیمات جدید اتخاذ می‌‌شود.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه أخذ نرخ عوارض در هر منطقه شهر قزوین متفاوت است، خاطرنشان کرد: در مناطق محروم با کمترین قیمت 150 هزار تومان و در منطقه‌ای همانند خیام 400 هزار تومان است.

فصیحی‌رامندی ادامه داد: با توجه به تصویب نظام‌نامه رفاهی کارکنان شهرداری مقرر شده کارکنان به همراه همسر و فرزندان از پرداخت هزینه‌های کفن و دفن و قبر تا سقف یک میلیون تومان معاف باشد.

وی گفت: این تخفیف به منظور ارائه خدمات به کارکنان شهرداری قزوین صورت گرفته است تا بتوانند از این امتیاز برخوردار شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار