توسط کنگره 60 صورت گرفت
رئیس اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: کنگره 60 در قالب یک «سازمان مردم‌نهاد» توانسته با روش‌هایی خاص و همکاری با مراکز درمان سوءمصرف مواد، تعداد 480 مصرف‌کننده گرفتار در دام اعتیاد را رهایی بخشد.
کد خبر: ۵۳۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 13 December 2017
محمدرضا مدبر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: کنگره 60 در قالب یک «سازمان مردم‌نهاد» با روش خاص استفاده از «شربت تریاک»، برگزاری نشست‌های گروه درمانی، مشاوره های غیردارویی و حمایت‌های معنوی از معتادان، موفق شده است عده قابل توجهی از مصرف‌کنندگان مواد مخدر را از دام اعتیاد رهایی بخشد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که این کنگره زیرمجموعه مراکز سوءمصرف مواد و اداره نظارت بر درمان است، افزود: در برنامه‌های درمانی کنگره 60 به دلیل حمایت‌های معنوی و روانی معتادان در کنار استفاده از شربت تریاک، ترک تدریجی و قطعی مواد مخدر، در مدت 11 ماه اتفاق می‌افتد.

رئیس اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: در کنار روش‌های درمانی، این کنگره از مشاوره مراکز مجاز درمان سوءمصرف مواد و طبابت پزشکان دوره دیده این مراکز هم استفاده می‌کند.

مدبر گفت: طی سه سال اخیر، پنج مرکز نمونه درمان اعتیاد در استان قزوین موفق به همکاری با این سازمان مردم‌نهاد شده‌اند و نتیجه این همکاری ترک کامل و رهایی 480 معتاد در استان بوده است.

وی ضمن رفع چالش‌ها و گسترش همکاری بین دو گروه مراکز درمان سوءمصرف مواد و کنگره 60 بر افزایش تعامل دوطرفه تأکید کرد و یادآور شد: مقرر شد تمام اقدامات از قبیل افزایش تعداد مراکز ارائه این خدمات، با مجوز و تائید معاونت درمان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار