مدیر مرکز دیجیتال قزوین خبر داد
مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین گفت: با توجه به اینکه اختتامیه جشنواره یکشنبه 26 آذر برگزار می‌شود، داوری آثار رسیده به جشنواره از امروز آغاز شده است.
کد خبر: ۵۳۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 13 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی مرکز دیجیتال استان قزوین، سعید پورایمانی اظهار داشت: جشنواره نماز و تولید محتوای دیجیتال در 6 بخش تارنمای اینترنتی، نرم‌افزارها، هنرهای دیجیتال، بازی و سرگرمی رایانه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال و ایده‌های دیجیتالی نماز با هدف اشاعه و ترویج گسترش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، شناسایی و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار و کمک به انتشار گسترده آثار تولیدشده در حوزه عرصه معنوی و نماز؛ برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: طی فراخوان صورت گرفته حدود 100 اثر به دبیرخانه جشنواره نماز و تولید محتوای دیجیتال ارسال‌شده است که داوری آثار از امروز آغاز شده است، برای داوری نیز در هر بخش کمیته‌ای متشکل از اساتید برجسته کشور تشکیل و سرپرست داوران مشخص‌شده است.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین خاطرنشان کرد: اختتامیه اولین جشنواره نماز و تولید محتوای دیجیتال همزمان با اجلاس استانی نماز یکشنبه 26 آذر ماه با حضور مسئولین استانی، نمایندگان مجلس، ائمه جماعات و عموم مردم برگزار می شود.

پورایمانی بیان کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای این دوره از جشنواره 250 میلیون ریال است که در بخش های مختلف به برندگان اهدا می شود، حمایت از تولید آثار فاخر در حوزه‌های نماز در فضای دیجیتال و ایجاد بستر لازم برای تولید محتوای اسلامی نماز و ایجاد بستر لازم برای تولید آثار دیجیتال در حوزه نماز و فضای مذهبی، ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان در این عرصه از دیگر اهداف این جشنواره هستند.

این مسؤول افزود: با توجه به این که نخستین دوره برگزاری جشنواره است، استقبال خوبی صورت گرفته و آثار با کیفیت حقیقی و حقوقی به جشنواره ارسال شده است که در روز اختتامیه به برترین آثار ارسال شده جوایزی اهدا می‌شود.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین یادآور شد: در حاشیه جشنواره هم نمایشگاهی از آثار ارائه شده به نمایش می‌آید تا شرکت‌کنندگان آثار تولیدکنندگان را ببینید، در حوزه ایده دیجیتال هم با توجه به قوانین استارت‌آپ‌ها حمایت می‌شود.

پورایمانی با اشاره به تعامل دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در حوزه دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، ستاد اقامه نماز و استانداری جشنواره برگزار می‌شود، همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی هم پای‌کار هستند و هر دستگاه در بخش خود فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: از تیر ماه اتاق فکرهای متعددی با حضور 14 دستگاه اجرایی برگزار شد که نشان‌دهنده تعامل استانی در زمینه نماز است، امیدواریم ان تعامل در زمینه‌های دیگر از جمله سبک زندگی نوین اسلامی و موضوعات این‌چنینی که سبب ترویج معارف می‌شود، این هماهنگی وجود داشته باشد.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر جشنواره دائمی باشد قطع به یقین سال‌ به‌ سال شاهد رشد آثار هستیم؛ در این دوره که نخستین دوره برگزاری است، استقبال خوب و قابل‌قبول بوده و در واقع این جشنواره فرصت خوبی است که از فضای مجازی این تیغ دو لبه به نحو احسن استفاده کنیم.

پورایمانی ادامه داد: در بخش نماز، تولیدکننده انرژی نمی‌گذارد چراکه فکر می‌کند فعالیت در این بخش نسبت به سایر بخش‌ها بازگشت سرمایه ندارد، این جشنواره در واقع حامی نماز در فضای مجازی است و از تولیدکنندگان این بخش حمایت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار