در دی ماه سال جاری صورت می‌گیرد
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: بنا شده تا در دی ماه سال جاری از محل موقوفات دارو و درمان استان قزوین، اجرای نیت برای درمان افراد بی‌بضاعت داشته باشیم.
کد خبر: ۵۳۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 13 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در نخستین جلسه کمیسیون رصد نیات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که صبح امروز با حضور مدیر و معاونان در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به اهداف این جلسه اظهار داشت: این جلسه به جهت بررسی درآمدهای موقوفات استان، هزینه‌کردهای موقوفات و احصا آن‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان، واقفانی که در گذشته وقف کردند و موقوفات از خود برجای گذاشتند، این کمیسیون وظیفه دارد که در راستای یک هدفی درست، درآمد موقوفات را هزینه کند و در کنار این هدفمند هزینه کردن، ترویج و تبلیغ موقوفات و وقف را داشته باشد؛ همچنین اثرگذاری جامعی را توسط درآمدی که موقوفات دارد، در استان قزوین داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ترویج و تبلیغ اصلی‌ترین عهده‌دار آن بحث رسانه است که در این زمینه اصحاب رسانه باید کمک کنند تا این موقوفاتی که اجرای نیات می‌شود، در استان بتواند به خوبی تبلیغ و ترویج شود.

مجیدی یادآور شد: بنا شده تا در دی ماه سال جاری از محل موقوفات دارو و درمان استان قزوین، اجرای نیت برای درمان افراد بی‌بضاعت داشته باشیم.

این مسؤول تشریح کرد: با توجه به مبلغ چشمگیری موقوفات، پیگیری شده است تا با بیمارستان‌های سطح استان تفاهم‌نامه‌ای امضا شود که مددکاران بیمارستان‌ها افراد بی‌بضاعت را شناسایی و افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند، بخشی از آن را از طریق موقوفات پرداخت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مطرح کرد: نیاز است رسانه‌های استان در این زمینه تبلیغ و ترویج کند، نه به جهت اینکه افراد بیشتری به سمت کمک گرفتن از موقوفه روانه شوند بلکه به این معنا که تبلیغ رسانه موجب شود تا افراد و خیرانی به میدان آیند و موقوفه جدیدی را وقف کنند تا با همین نیات، دست افراد بی‌بضاعت، بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص را بگیریم.

مجیدی با بیان اینکه موقوفات و نیات موجود منطبق با نیاز جامعه است، اضافه کرد: نیات موقوفات استان قزوین، نیات چشمگیر و متنوعی است و به جهت درآمدی خیلی با هم مطابقت ندارد اما تنوع آن مطلوب است.

وی تصریح کرد: در بحث دارو درمان برای فقرا، تهیه جهیزیه و مهر تحصیلی موقوفاتی در استان وجود دارد که با توجه به پایان سال و شب عید می‌طلبد به مساکین و فقرای آبرومند کمک کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین توضیح داد: موقوفات مذهبی، بقاع متبرکه تنوع خوبی داشته و با نیات روز جامعه تطبیق دارد و با وقف جدیدی که در استان شکل گرفته است و بحث دارو و درمان و زنان بی‌سرپرست را برعهده دارد، قطع به یقین از نیازهای روز جامعه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار