مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: قزوین با داشتن جاذبه های تاریخی، طبعیت زیبا و چهار فصل بهترین مکان برای آفرود و کوهنوردی و سفر سبز است.
کد خبر: ۵۳۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 13 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، جواد حضرتی در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه کمپینگ، آفرود و کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: برپایی این نمایشگاهها برای رونق گردشگری و تفریحات سالم بسیار موثر است و می تواند مردم را با جاذبه های طبیعی و سرگرمی و سفر سالم آشنا کند.

وی بیان کرد: امروز سفر یک ضرورت است و از حالت شخصی خارج شده و کارکرد کسب دانش و تجارت دارد و در زندگی اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: سفر در فرهنگ ایرانی ریشه دارد و ۸۰۰ سال قبل شاعر نامی ایران سعدی شیرازی سفر کردن را موجب پخته شدن و با تجربه شدن انسان می داند و امروز با این فرهنگ غنی باید از تجربه سفر غفلت نکنیم.

حضرتی یادآورشد: اولین سفرنامه توسط ایرانیها نوشته شده و ما نیز می توانیم در سفر به مناطق مختلف ایرانی اسلامی با نوشتن سفرنامه یادگاری ارزمند از خود برجای بگذاریم.

وی گفت: ایران سرشار از جاذبه های دیدنی است و با داشتن کوه، کویر، دریا، جنگل و سرزمینی چهارفصل بهترین اقلیم برای گردشگری است و استان قزوین هم دارای جاذبه های ارزشمندی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین یادآورشد: در قزوین در یک فاصله ۱۵ کیلومتری می توان در شمال به طبیعتی زیبا و در جنوب در بیابان سفر کرد و از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، چشم اندازهای طبیعی، استفاده کرد و لذت برد.

وی اظهارداشت: در شمالغرب مرز گیلان و زنجان با داشتن شهر تاریخی سمیران و کوهها، غارها، بیابان، شرایط خوبی برای مسافرت های فردی و خانوادگی دارد.

حضرتی اضافه کرد: طبیعت گردی و آفرود سبز با صیانت از محیط زیست، کوهنوردی از فعالیتهای خوبی است که می تواند به سالم سازی روح و جسم شهروندان و ایجاد نشاط و شادابی کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار