مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای استقرار پایه دوازدهم در استان تامین نیروی انسانی، تجهیزات و فضاهای جدید آموزشی ضروری است و این کار با کمک همه دستگاهها باید محقق شود.
کد خبر: ۵۳۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 13 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سالار قاسمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مهمترین اولویت آموزش و پرورش استان در سال آینده استقرار پایه دوازدهم است و باید همه امکانات خود را بسیج کنیم تا این طرح اجرا شود.

وی افزود: در ساختار جدید آموزشی ۹ سال آموزش دوره عمومی شامل دوره سه ساله اول ابتدایی، سه ساله دوم ابتدایی و دوره های سه ساله متوسطه اول و سه ساله متوسطه دوم پیش بینی شده است.

قاسمی بیان کرد: محورهای مهم و قابل توجه دراستقرار پایه دوازدهم تامین تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی و فضاهای آموزشی است و تغییرات ایجاد شده در وضعیت دانش آموزان و نیروی انسانی در شاخه نظری و کار دانش مشخص شده است.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری در مجموع دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و پیش دانشگاهی ۲۳ هزار و ۳۳۸ نفر است که در ۱۰۳ کلاس با ۳۲ هزار و ۷۵۷ ساعت تحصیل می کنند.

قاسمی یادآورشد: با اجرای طرح جدید در سال آینده با حذف پیش دانشگاهی در رشته نظری ۲۶ هزار و ۱۱۹ دانش آموز باید در ۱۱۱۵ کلاس درس حدود ۳۹ هزار و ۳۵ ساعت تحصیل کنند که ۲۷۸۱ دانش آموز در رشته نظری اضافه شده و به ۱۷۹ کلاس درس و تدریس ۶۲۷۸ ساعت نیاز داریم.

وی اضافه کرد: در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش هم در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۱۴ دانش آموز در ۶۳۳ کلاس با ۲۳ هزار و ۵۹۵ ساعت تحصیل می کنند که در سال آینده این تعداد به ۱۶ هزار و ۹۱۴ دانش آموز با ۹۶۱ کلاس خواهد رسید و ساعات تدریس هم ۳۵ هزار و ۶۵۰ ساعت خواهد بود.

قاسمی در خصوص تغییرات  دوساله گفت: با افزایش ۶۸۰۰ دانش آموز به ۳۱۸ کلاس با ۱۲ هزار و ۵۵ ساعت تدریس نیاز داریم.

وی بیان کرد: تغییرات ایجاد شده در متوسطه دوم با استقرار پایه دوازدهم شامل افزایش ۲۶۲ معلم با ۶۲۷۸ ساعت در رشته نظری، ۵۰۲ نفر معلم با ۱۲ هزار و ۵۵ ساعت در رشته فنی و ۷۶۴ معلم با ۱۸ هزار و ۳۳۳ ساعت تدریس است.
قاسمی اظهارداشت: در مجموع در رشته نظری و فنی ۱۱۸۶ معلم و ۲۸ هزار و ۴۲۷ ساعت تدریس کمبود داریم که باید جبران شود.

در این جلسه از خانم سید پور معلم فداکار، دانش آموزان گلنوش فاضل و شکیبا سردیوند چگینی دارنده مدال رقابتهای مخترعان کره جنوبی و معین قاسمی دارنده مدال نقره المپیاد زیست شناسی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار