بخشدار الموت غربی:
بخشدار الموت غربی گفت: درخت چنار کهنسال روستای فلار به عنوان نهمین اثر طبیعی تاریخی بخش الموت غربی در زمره آثار ملی به ثبت رسید.
کد خبر: ۵۳۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 13 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، اکبر رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون هشت اصله از درختان کهنسال این بخش شامل دو اصله گردو، چهار اصله چنار و دو اصله اُرْس در زمره آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

بخشدار الموت غربی گفت: با توجه به ثبت درخت چنار کهنسال روستای فلار در زمره آثار ملی و حضور زائران امامزاده اسماعیل علیه السلام در روستای فلار و نزدیکی آن به مجموعه تفریحی کاسپین از این روستا می‌توان به عنوان یکی از مناطق گردشگری زیارتی، تاریخی و طبیعی بخش الموت غربی نام برد.

بخشدار الموت غربی در ادامه ثبت درختان کهنسال را به عنوان آثار ملی از جمله برنامه های پیش بینی شده در جهت توسعه گردشگری اعلام و اضافه کرد: هم اکنون کار ثبت چهار درخت گردو و یک اصله درخت چنار در منطقه در دست اجراست که با نهایی شدن آن تعداد درختان ثبت شده در بخش غربی به ۱۴ اصله می‌رسد.

بخش الموت غربی با توجه به قرار گرفتن قلعه لمبسر به عنوان بزرگترین قلعه اسماعیلیه در کشور و سرچشمه های خارود و نینه رود و شاهرود به عنوان پرآبترین چشمه ها و رودخانه آب استان قزوین و طبیعت زیبای سلسله جبال البرز از مهم ترین مناطق گردشگری استان قزوین است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار