مسئول انجمن قرآن و نهج البلاغه استان قزوین:
مسئول انجمن قرآن و نهج البلاغه استان قزوین گفت: جشنواره استانی تلاوت قرآن کریم، آواها و نغمه های دینی بهمن ماه امسال در قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۵۳۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 13 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمد حسین سلیمانی درگفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: این جشنواره در این قالب برای اولین بار است که با محور قرانی برگزار می شود زیرا در گذشته فقط به صورت نمایشگاهی برپا می شد.

وی اضافه کرد:اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان باهمکاری معاونت قرآن و عترت وزارتخانه و انجمن قرآن و نهج البلاغه استان و دفتر امور قرآن و عترت اداره ارشاد در راستای تبلور فرهنگ قرآنی در جامعه و همزمان با برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

سلیمانی تصریح کرد: اشاعه وترویج فرهنگ قرآن کریم، کشف استعدادهای جوانان خلاق و حمایت از جوانان و نوجوانان مستعد، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم، بویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی استان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسئول انجمن قرآن و نهج البلاغه استان قزوین اظهارداشت: این جشنواره در چند بخش قرائت، قرائت تحقیق ویژه قاریان زیر ۱۵ سال (خواهر و برادر)، قرائت ترتیل ویژه بزرگسالان، حفظ ۵ جزء، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، آواها و نغمات دینی، تواشیح در ۱۵ گروه و سرود و نغمه های بی آهنگ برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: فعالان قرآنی به غیر از حائزین رتبه های اول تا سوم مسابقات استانی اوقاف در دو سال اخیر می توانند در تمامی رشته های اعلام شده شرکت کنند.

سلیمانی بیان کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را تا ۲۰ بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار آزادگان، چهار راه غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن قرآن و نهج البلاغه ارسال کنند.

وی اضافه کرد: به منتخبین جشنواره تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهداء خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار