رئیس اداره بهزیستی آبیک:
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک گفت:: تعداد کودکان واجد شرایط این شهرستان برای سنجش بینایی چهار هزار و 90 نفر بوده که ۸۹ درصد از کودکان سه تا 6 سال روستاها و ۶۹ درصد شهرها مورد سنجش بینایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۳۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 13 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، یوسف کازانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: تعداد کودکان واجد شرایط شهرستان آبیک برای سمجش بینایی چهار هزار نفر بوده که 89 درصد از کودکان سه تا 6 سال روستاها و 69 درصد شهرها مورد سنجش بینایی قرار گرفته‌اند که درمجموع 74درصد معاینه شد‌ند.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار و 20 کودک سه تا 6 سال مورد معاینه چشم قرار گرفته‌اند که 877 نفر از روستاها و دو هزار و 143 نفر شهرها بودند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: شهرهای خاکعلی و آبیک شامل مناطق (خیابان معلم، شهید کیان  بنیاد، انتهای مطهری و محله مهدیه) کم‌ترین مراجعات را برای سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال داشته‌اند.

کازانی تأکید کرد: از خانواده‌ها انتظار داریم به کودکان خود رسیدگی بیشتر داشته باشند و نسبت به سنجش بینایی چشمان آنان بی‌توجهی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید بدانند چشم‌پوشی از یک هزینه ساده 20 هزار ریالی با یک وقت نیم ساعت شاید منجر به معلولیت بینایی در آینده شود که هم از لحاظ صرف زمان و مالی هزینه‌های کمرشکنی برای خود در آینده رقم بزنند.

وی بیان کرد: خانواده‌ها باید بدانند که اگر چشمان فرزندان آنان دچار مشکل باشد و بی‌اطلاع باشند در آینده از لحاظ روانی و اجتماعی در انزوا قرار می‌گیرند بنابراین درخواست می‌شود خانواده‌ها هرچه سریع‌تر به پایگا‌ه‌های موجود سنجش بینایی در سطح شهر آبیک و خاکعلی مراجعه کنند.

این مسؤول با بیان اینکه سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال به همت مؤسسه بوستان سلامت روان زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان آبیک در حال انجام است، افزود: جامانده‌های سنجش بینایی تا 30 آذر ماه جاری مهلت دارند به پایگاه‌های پیش‌بینی شده مراجعه کرده و چشمان کودکان خود را مورد سنجش قرار دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: سال گذشته 64.5 درصد از کودکان سه تا 6 سال شهرستان آبیک مورد سنجش بینایی قرار گرفته بودند اما امسال و در حال حاضر این میزان سنجش 74 درصد بوده که نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی وجود داشته است.

کازانی اضافه کرد: از مسؤولان ادارات شبکه بهداشت درمان شهرستان آبیک، آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی و کانون‌های پرورش فکری،  فرهنگی و هنری و همچنین اصحاب رسانه و کارکنان زحمت‌کش مؤسسه بوستان و فعالان پایگاه‌های مستقر بینایی‌سنجی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در شهرستان آبیک برای اجرای طرح سنجش بینایی تشکر و قدردانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بین معاینه‌شوندگان تاکنون 196 کودک مشکوک به تنبلی چشم شامل 36 نفر در روستاها و 160 نفر در شهرها شناسایی شده‌اند که از این تعداد، برخی در ارجاع بعدی سالم بودند و تعدادی عینک دریافت کرده و تعدادی هم به متخصصان بالاتر ارجاع داده شده‌اند.

این مسؤول اذعان کرد: سال گذشته 57 درصد از کودکان سه تا 6 سال شهرها و 79 درصد از کودکان روستاها در همین رده سنی مورد سنجش بینایی قرار گرفته بودند اما امسال و تاکنون، در شهر ۶۹ درصد و روستا 89 درصد مورد سنجش شده‌اند که در مجموع 74 درصد از کودکان را شامل می‌شود که آمار نسبتا قابل قبولی است و با مراجعه جامانده‌ها امیدواریم این میزان درصد افزایش یابد.

کازانی با اشاره به پیش‌بینی 11 پایگاه ثابت سنجش بینایی در شهر آبیک و یک تیم سیار روستایی برای شهر خاکعلی و روستاهای شهرستان آبیک مطرح کرد: یکی از پایگاه‌ها  در اداره بهزیستی این شهرستان  واقع در شهرک خرم در نظر گرفته شده که همه روزه به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر فعال است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک به پایگاه مؤسسه بوستان واقع در انتهای خیابان شهرداری آبیک نبش کوچه بیستم  اشاره و ادامه داد: در این مؤسسه روزهای زوج از ساعت 14 تا 18 عصر به سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال پرداخته می‌شود.

کازانی اضافه کرد: در مؤسسه هم‌قدمان موفق واقع در شهرک قدس شهر آبیک خیابان 20 متری نبش خیابان حافظ از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و کانون عارف انتهای خیابان صدوقی مسجد موسی‌بن جعفر(ع) روزهای فرد ساعت 14 تا 17 چشمان کودکان سه تا 6 سال سنجش می‌شود.

وی  خاطرنشان کرد: مجتمع ولیعصر(عج) واقع در خیابان معلم، خیابان حسامی و مجتمع طراوت واقع در خیابان شهرداری ضلع غربی مسجد ولیعصر(عج) همه روز به جز ایام تعطیل و جمعه‌ها از ساعت هشت صبح تا 12 پذیرای کودکان است.

این مسؤول بیان کرد: در پیش دبستانی حوریا واقع در خیابان مطهری مقابل پارک و پیش دبستانی فروزان در انتهای خیابان شریعتی کوچه بیستم همه روز به جز ایام تعطیل و روزهای جمعه از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر برای سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال پذیرش می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک به سنجش بینایی کودکان شهرک بعثت در مهدکودک قصر کوچولوها از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر ادامه داد: در مهد کودک به رنگ کودکی واقع در خیابان شریعتی خیابان حسامی پلاک 89 و مهد کودک مهتاب واقع در خیابان اداره برق کوچه زرجام  چشمان کودکان سه تا 6 سال  همه روز به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر چشمان کودکان سه تا 6 سال مورد معاینه قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار