معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تربیت مدیران برای آینده در دستگاه های اجرایی باید جدی گرفته شود تا در سال های آتی با چالش های مدیریتی روبرو نشویم.
کد خبر: ۵۳۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 12 December 2017
به گزارش تابناک قزوین علی عباسی،معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی  در نشست شورای توسعه راهبردی  مدیریت استان قزوین با بیان افزود: انتصاب مدیران در وزارت جهاد کشاورزی بر اساس شایستگی و توانمندی صورت می گیرد.
این مسئول همچنین اظهار کرد: تاکنون آنگونه که باید توانمندی های مدیریتی را در اشخاص و منابع خود شناسایی نکرده ایم که این رویه باید تغییر یابد.
وی در ادامه گفت: 88 درصد از مدیران وزارت جهادکشاورزی  مدیریت را به شکل تجربی کسب کرده اند و این کار زمان و هزینه های بسیاری برای ما به دنبال داشته است.
این مسئول اضافه کرد: طرح بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی در سال 93 کلید خورد چرا که به این نتیجه رسیدیم، ممکن است در آینده با چالش های مدیریتی مواجه شویم.
معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی با سه رویکرد اصلی شناسایی کارشناسان مستعد و واجد شرایط، مقایسه آنان با ویژگی های یک مدیر شایسته و توانمندسازی و سپس جانمایی آنان در بانک مدیران وزارت برای انتخاب و انتصاب مدیریتی آتی دنبال می شود.
وی افزود: برای تحقق شایسته سالاری طرح شناسایی و توانمند سازی مدیران و انتصاب بر اساس شایستگی در وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: اگرچه سن بالا از لحاظ تجربه یک امتیاز محسوب می شود ولی متاسفانه از سال 94 تا 96 این مدیران فوج فوج از وزارت جهاد کشاورزی بازنشسته و خارج شده اند.
عباسی افزود: در طرح بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی را شناسایی کرده و برای توانمندسازی مدیران کنونی و مدیران آینده اقدام نموده ایم.
معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: از این پس انتخاب مدیران میانی و ارشد وزارتخانه و سازمانها در استانها بر اساس ارزیابی کارشناسی و تخصصی صورت می گیرد.
عباسی تصریح کرد: در اجرای این طرح که بر اساس مطالعات سه ساله صورت گرفته پردیس های کانون ارزیابی و توسعه و شناسایی مدیران در چهار استان کشور از جمله قزوین عملیاتی شده است.
وی یادآور شد: در این مدل، شایستگی های عمومی مدیران ارزیابی شده و در چهار حوزه، شایستگی ها بررسی می شود و شش شایستگی اصلی و ۳۰ زیر شایستگی تعریف شده است.
عباسی اظهار کرد: در این طرح ۱۱۲ مورد از توانمندی و شایستگی ها بررسی می شود و در مدیران ارشد ۶۴ رفتار و میانی ۱۳ رفتار بررسی می شود.
وی گفت: در سطح وزارت خانه ۱۷۰۰  نفر ارزیابی شده اند و با تشکیل پردیس در استانهای کرمان، خراسان شمالی، اصفهان و قزوین به صورت عملیاتی این طرح آغاز می شود.
معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: با اجرای این طرح امیدواریم ضمن جلوگیری از انتصاب های سلیقه ای و فشارهای سیاسی و خارجی موضوع شایسته سالاری در انتصاب مدیران وزارت جهاد کشاورزی محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار