دادستان آبیک تأکید کرد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک توجه ویژه‌ مسؤولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به قشر آسیب‌پذیر که در مرحله بهبودی قرار دارند را ضروری دانست و گفت: نظارت کارشناسان اداره بهزیستی بر کمپ‌ها افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۳۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 09 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سعید احمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به بازدید از دو کمپ ترک اعتیاد شهرستان آبیک اظهار داشت: برخی مشکلات و نارضایتی در این کمپ‌ها وجود داشت که مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اتمام زمان مجوز کمپ سفیران طلوع شهرستان آبیک در سی‌ام دی ماه امسال افزود: این موضوع باید بررسی شود چرا که دغدغه‌ای که وجود دارد این است که آیا کمپ سفیران طلوع تمدید می‌شود و در صورت تمدید نشدن، تصمیم دیگری باید اتخاذ شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: بهبودیافتگان برخی خواسته‌هایی داشتند که می‌توان به اشتغال و بعضا پذیرش خانواده‌ها پس از دوره درمان اشاره کرد.

احمدزاده اضافه کرد: کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان آبیک که در بازدید از کمپ‌ها حضور داشتند، بیان کردند که بهبودیافتگان پس از أخذ گواهی‌نامه از مرکز فنی و حرفه‌ای که دوره‌هایی در کمپ‌ها برگزار می‌شود می‌توانند با شرایطی تسهیلات خوداشتغالی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است توجه ویژه‌ای به قشر آسیب‌پذیر که در مرحله بهبودی و ترک اعتیاد قرار دارند، از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک صورت گیرد.

این مسؤول قضایی تصریح کرد: از جمله حمایت‌های مسؤولان اجرایی شهرستان آبیک به بهبودیافتگان می‌توان به باز اجتماعی، ایجاد اشتغال، اعطای تسهیلات و حمایت‌های مادی و معنوی و کمک برای دوره‌های درمانی آنان اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: اقدامات خوبی از سوی مسؤولان کمپ‌ها صورت گرفته و کارشناسان روان‌شناسی و علوم اجتماعی به همراه پزشک در این مراکز اقامتی و بهبودی حضور دارند و به بهبودیافتگان خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.

احمدزاده ادامه داد: برخی از مشکلات ارائه شده از سوی بهبودیافتگان قابل قبول بود که مربوط به سیستم گرمایشی و رفاهی بود و بخشی دیگر از مشکلات هم مورد بررسی قرار گرفت و تذکرات لازم به مسؤولان کمپ‌ها داده شد.

وی اضافه کرد: در بازدید از کمپ‌ها مطرح شد که کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان آبیک همان گونه که سرکشی مستمر از کمپ‌ها دارند با دقت و فاصله زمانی کمتری به طور مکرر بر کمپ‌ها نظارت داشته باشند.

این مسؤول قضایی خاطرنشان کرد: به مسؤول کمپ سفیران طلوع هم ابلاغ شد در اقدامات خود برای تمدید مرکز اقامتی و بهبودی اقدام لازم را انجام داده و تسریع بخشیده شود که می‌طلبد مسؤولان مربوطه هم همکاری در این امر مساعدت کرده تا تمدید صورت گرفته و مشکلات دامنگیر مسؤول کمپ و بهبودیافتگان نشود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اذعان کرد: در کمپ موضوع ماده 16 که دولتی بوده و در قزوین فعالیت دارد، حدود 10 نفر از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب شهرستان آبیک پذیرش شده‌اند که دو نفر از این تعداد، خانم هستند.

احمدزاده افزود: با توافقات صورت گرفته و مساعدت‌هایی که مسؤولان اداره بهزیستی شهرستان آبیک و همچنین مساعدت‌های مالی شهرداری آبیک معتادان به کمپ‌های این شهرستان که موضوع ماده 15 هستند، معرفی و پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: در کمپ ماده 15 سفیران طلوع 50 نفر و در کمپ ماده 15 بهاری دوباره شهرستان آبیک 12 نفر پذیرش شده و در مرحله درمان قرار گیرند.

این مسؤول قضایی متذکر شد: با توجه به اینکه بیماران در مراکز اقامتی و بهبودی در حال طی کردن مراحل ترک و تحت درمان قرار دارند باید با رعایت تمام جوانب در این مراکز حضور یافته و با آنان به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش فارس، در بازدید از دو کمپ شهرستان آبیک علاوه بر قاضی احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک، قاضی حاتمی معاون دادستان، چگینی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک، امیری جانشین ستاد مبارزه با موادمخدر و کارشناسان اداره بهزیستی این شهرستان حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار