امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با بیان اینکه با اعلام پایتختی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها وحدت مسلمانان بیشتر شد، گفت: صهیونیست ها ریشه‌ی همه فتنه های عالم هستند.
کد خبر: ۵۳۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 08 December 2017
به گزارش تابناک قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به پیروزی های جدید جبهه مقاومت و کشته شدن «علی عبدالله صالح»، اظهار کرد: «علی عبدالله صالح» منافق و فتنه گری خطرناک بود که لباس خودی پوشیده بود و همانطور که در این اتفاق خودش راهی جهنم شد، مهره های اصلی او نیز راهی جهنم شدند.
وی با بیان اینکه چندمین بار است که سَرِ سعودی ها همراه آمریکایی ها به سنگ می خورد و توطئه آن ها خنثی می شود، تصریح کرد: «علی عبدالله صالح» توطئه مشترک آمریکایی، یهودی و سعودی بود که بحمدالله خنثی شد و شرِّ او از سر مردم مظلوم یمن کنده شد.
امام جمعه قزوین با اشاره به توطئه آمریکایی ها، یهودی ها و سعودی ها در ماجرای «سعد حریری»، بیان کرد: توطئه ای که آن ها برای لبنان داشتند به رهبری سید حسن نصرالله و تدبیر ایشان که امروز رهبر همه گروه های مذهبی در لبنان محسوب می شود، خنثی شد و «سعد حریری» با پای خود به لبنان بازگشت و آرامش در این کشور باقی ماند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: آمریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها فتنه دیگری را برای عراق در نظر داشتند که به خاطر اتحاد، همدلی، هدایت های رهبری و تدبیر مسئولان متدین عراق، خنثی شد و این پیشرفت ها در شناسایی و خنثی سازی توطئه ها در جامعه اسلامی نشان می دهد که مسلمان ها از حالت تدافعی خارج شده اند و پیش از آنکه آن ها بخواهند توطئه جدیدی را طراحی کنند، آن را خنثی می کنند.
وی با اشاره به اعلام پایتختی قدس شریف برای فلسطین اشغالی از سوی آمریکایی ها، خاطرنشان کرد: رییس جمهور ناپخته، عجول و نادان آمریکا با این کار، حتی در بین حامیان خود تنها مانده است و با این اقدام عجولانه نابودی رژیم جعلی صهیونیستی چندین سال جلو افتاد.
آیت الله عابدینی افزود: وحدت و انسجام بین مسلمانان با اعلام پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی افزایش یافت؛ زمانی که این همدلی بین مسلمانان گسترش می یابد سران خائن سعودی عربستان و دیگر کشورهای سرسپرده از مردم جدا شده و مسلمانان متحدتر از همیشه از مقاومت اسلامی حمایت می کنند.
خطیب جمعه قزوین تاکید کرد: ما به رییس جمهور آمریکا توصیه می کنیم کمی تاریخ و جغرافیای گذشته کشور خود را مطالعه کند که در سوریه، عراق، یمن و بحرین چه اقداماتی را شروع کردند و امروز چه شرایطی دارند؛ آیا به نتیجه دلخواه خود رسیدید یا هنوز در چاهی که برای دیگران حفر کرده بودید گرفتار شده اید؟
وی عنوان کرد: آیا آمریکا در عراق با شروع جنگ و فتنه به نتیجه دلخواهش رسید؟ امروز آمریکا با حمایت از اسراییل زمینه نابودی سریع تر این رژیم جعلی را فراهم می کند و در این آتش به پا شده خودش نیز گرفتار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: چهارمین نتیجه این است که مردم فسطین با انگیزه قوی تر به میدان آمده اند و تصمیم گرفته اند انتفاضه بعدی را شروع کنند و نکته پنجم این موضوع توجه به سخنان رهبری است که فرمودند کرانه باختری باید مسلح شود و این موضوع باید با جدیت بیشتری انجام شود.
امام جمعه قزوین یادآور شد: طی سالیان گذشته با عملکرد جنایتکارانه آمریکا در یمن، عراق و سوریه و دیگر کشورهای جهان آبرویی برای سران این کشور باقی نمانده بود و در همین راستا برای پنهان کردن شکست های خود برنامه جدیدی با عنوان اعلام پایتختی بیت المقدس برای اسراییل به راه انداختند.
وی افزود: نتیجه مهم اعلام این پایتختی، افزایش اتحاد بین مسلمانان جهان و برچیده شدن بساط جنگ و ناامنی در منطقه است که به یاری خدای متعال این پیروزی بر ظلم سرعت خواهد گرفت.
آیت الله عابدینی اظهار کرد: قرآن می فرماید هرگز کافران آرزوی مرگ نمی کنند زیرا به دلیل جنایت هایی که داشته اند، اعتقادی هم به مرگ و قیامت ندارند.
خطیب جمعه قزوین در ادامه تصریح کرد: ما با توجه به این آیه قرآن به سران صهیونیستی اعلام می کنیم مردم دنیا اجازه ظلم و تجاوز بیشتری را در قدس نخواهند داد و مردم مسلمان و غیرمسلمان در مقابل زیاده خواهی و غلط امریکا و اسراییل می ایستند.
وی ادامه داد: قرآن می فرمایید ای پیامبر به دشمنان خدا بگو که شما دیده اید که نفس هایتان به شماره افتاده و اضمحلال و نابودی شما نزدیک است، برای همین به ظلم دیگری روی می آورید؛ دنیای استکبار برای اینکه مرگ و نابودی خود را به تاخیر بیاندازد به این اعلام پایتختی قدس اقدام کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند می فرماید دشمنان از مرگ به هر سویی فرار می کنند. همین فرار دشمن با برچیده شدن بساط ظلم به اتمام می رسد و ماهم به سران امریکا و اسراییل می گوییم با اعلام پایتختی قدس زمینه نابودی سریع تر خود را فراهم کردید.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وظایفی که خدای متعال درخصوص مقابله با ظلم و استکبار جهانی برعهده ما قرار داده این است که دشمن باید از ما درشتی، خشونت و جدیت ببیند، مثل این جمله رهبری که فرمودند اگر اسراییل غلطی بکند این کشور را با خاک یکسان می کنیم.
وی اضافه کرد: اگر ما بجای درشتی و اعلام موضع جدی به نرمش و مذاکره روی آوردیم و به حرف خدای متعال توجه و اعتماد نکردیم خداوند از ما حمایتی نخواهد کرد؛ درشتی به دشمن در عصر امروز به معنای ساخت موشک، تهدید دشمن و حضور در مرزهای اسراییل است.
آیت الله عابدینی عنوان: صهیونیست ها ریشه‌ی همه فتنه های عالم هستند و هر کجای عالم فتنه ای دیده می شود، زیر سر آمریکایی ها و صهیونیست ها است و خدا نیز می فرماید این فتنه را باید از ریشه خشکاند و این ها را باید بکشید تا فتنه از میان برداشته شود.
خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: عده ای مسلمان هستند، مسئولیت نیز دارند و باید سخنگوی حقایق قرآنی باشند اما هیچگاه لیاقت این را ندارند که در مقابل صهیونیست ها واکنش جدی نشان دهند.
وی بیان کرد: پیروی از امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب لیاقت می خواهد که برخی از آن بی بهره اند و برخی نه تنها حرف جوانمردانه از زبانشان شنیده نمی شود، بلکه ناجوانمردانه مانند بنی اسرائیل که به حضرت موسی (ع) گفتند تو و پروردگارت بروید و با دشمن بجنگید و اگر بعد از جنگ غنائم نصیبتان شد، ما نیز هستیم، رفتار می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: برخی بنی اسرائیلی زندگی می کنند اما مؤمنان، نیروهای نظامی و همه ملت بسیجی ما خودشان را آماده کرده اند تا همواره در مقابل صهیونیست ها با جدیت ایستادگی کنند و آنجا که لازم است سخن محکم و جدی مطرح کنند، مطرح می کنند و آنجا که لازم است عمل کنند، موشک هایشان را علیه صهیونیست ها به کار می گیرند.
امام جمعه قزوین با اشاره به ایام شهادت آیت الله دستغیب بیان کرد: بدن مطهر این شهید بزرگوار در محراب توسط منافقین قطعه قطعه شد و امیدوارم نام و یاد شهدای بزرگوار را فراموش نکنیم و خداوند متعال لیاقت ادامه راه شهیدان که راه اتحاد و مهربانی و همکاری است به همه ما عنایت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار