رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از محل تسهیلات تولید و اشتغال روستایی بیش از 250 میلیارد تومان تهسیلات با سود پائین به بخش کشاورزی تخصص داده شده است.
کد خبر: ۵۳۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 07 December 2017
به گزار ش تابناک از قزوین به نقل از  خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر متقی فرد در جلسه کارگروه اشتغال سازمان اظهار داشت: این تسهیلات از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با هدف توسعه تولید و اشتغال در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی سهم بخش کشاورزی از این میزان تسهیلات 45 درصد کل اعتبارات مصوب است که برای استان قزوین 250 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از این میزان تسهیلات مصوب 50 درصد از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و 50 درصد هم از محل اعتبارات و منابع بانک‌های عامل تأمین می‌شود.

متقی‌فرد با اشاره به این اینکه بخش اعظمی از فعالیت در مناطق روستایی زیربخش کشاورزی مطرح کرد: با این طرح  شرایط مناسبی برای اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشاورزی در مناطق روستایی فراهم می‌شود.

این مسؤول افزود: تمام واحدهای تولیدی کشاورزی در رسته‌های کشت گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، آبزی‌پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و خدمات بازرگانی، خدمات فنی و مشاوره‌های مرتبط با بخش کشاورزی، دامپروری محصولات مربوط (تولید شیر و گوشت و غیره)،خدمات توسعه کسب و کارهای تعاونی کشاورزی (کشت و صنعت‌ها و غیره)، خدمات مدرن سازی کشاورزی(مکانیزاسیون) و تأمین نهاده‌ها و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، خدمات و کسب و کارهای دامپزشکی، خدمات کسب و کارهای عشایری می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: با تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی مناسب باید از فرصت ایجاد شده برای  تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و فعال‌سازی واحدهای تولید بخش کشاورزی استفاده کرد.

متقی‌فرد بر اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع به واحدهای تولیدی در مناطق روستایی برای بهره‌مندی از این تسهیلات تأکید کرد و افزود: اگر بتوان با جذب این اعتبارات اشتغال  واقعی ایجاد کرد، توانسته‌ایم در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصادی کشور حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی به عنوان یکی از منابع تولید کشور می‌تواند درجهت تولید و اشتغال گام بردارد.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی سازمان  جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه با تشریح شرایط پرداخت تسهیلات به مشمولان این طرح گفت: تأمین مالی پروژه‌های اشتغالزای روستایی و عشایری با رویکرد تمرکز بر تأمین مالی زنجیره عرضه و ارزش به جای فعالیت‌های مستقل و جزیره‌ای در راستای توسعه و تکمیل زنجیره‌های ارزش بخش کشاورزی است.

حمیدرضا تبسمی افزود: حدود 45 درصد کل تسهیلات موجود در اجرای قانون این طرح  به طور متوسط در طرح‌های بخش کشاورزی در راستای ساختار تولید و توسعه فناوری‌های تولید در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم در نظر گرفته شده از منابع این طرح برای بخش کشاورزی، صرفاً به رسته فعالیت‌های اشتغالزای بخش کشاورزی که دارای نرخ بازده داخلی قابل قبولی بوده و کاربری بالایی دارند، تخصیص داده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار