عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید فعالیت خودروهای شخصی اینترنتی در سطح این شهر متوقف شود.
کد خبر: ۵۳۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 07 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، احد چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: جلسه کمیسیون حمل و نقل و امور زیر بنایی پیرامون راه‌اندازی تاکسی اینترنتی به صورت غیررسمی برگزار شد به همین دلیل این موضوع باید در جلسه دیگری مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های اینترنتی با عناوین مختلفی همانند اسنپ و تپ‌سی به صورت ملی در سراسر کشور فعالیت می‌کند، بیان کرد: این شرکت‌ها در شهر قزوین هم اقدام به فعالیت می‌کند که موضوع فوق مغایر با ماده 9 توسعه حمل و نقل عمومی است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها متولی حمل و نقل درون شهری و حومه هستند و سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین هم وظیفه ساماندهی و نظارت بر فعالیت آن‌ها را بر عهده دارد.

چگینی عنوان کرد: باید تاکسی‌ها وارد فعالیت اینترنتی شده و از ورود خودروهای شخصی جلوگیری شود زیرا امنیت آن‌ها بیشتر است و مسافران با خیال راحت می‌توانند جابه‌جا شوند.

این عضو شورا با اشاره به اینکه اینترنت یکی از ابزارهای ارتباطات است، تشریح کرد: نمی‌توان جلوی فعالیت راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی را گرفت بلکه باید آن‌ها را ساماندهی و نظارت کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: مسؤولان مربوطه با اتخاذ راهکارهایی می‌توانند فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را نظارت کنند اما قبل از تصمیم نهایی فعالیت آن‌ها غیرقانونی است و باید جلوی آن گرفته شود.

چگینی بر رونق فعالیت اقتصادی تاکسی‌ها تأکید کرد و گفت: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نباید نان تاکسی‌های خطی و گردشی را آجر کند به همین دلیل باید قیمت‌ها طوری باشد که آن‌ها بتوانند با یکدیگر رقابت کنند.

وی به نوسازی تاکسی‌های شهر قزوین اشاره کرد و گفت: باید مسؤولان مربوطه همانند استانداری و بانک‌ها تسهیلات لازم را به رانندگان تاکسی ارائه داده تا آن‌ها اقدام به نوسازی کنند چراکه تحقق این مهم موجب استقبال شهروندان قزوینی از این تاکسی‌ها می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه دو هزار و 700 خودرو نوسازی شده است، گفت: مابقی رانندگان تاکسی هم باید به نوسازی خودروهای اقدام کنند تا رضایتمندی شهروندان قزوینی را در حمل و نقل عمومی ارتقا دهند.

چگینی از فعالیت 102 تاکسی تلفنی در سطح شهر قزوین خبر داد و یادآور شد: این تعداد به شهروندان قزوینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

این عضو شورا با اشاره به راه‌اندازی تاکسی اینترنتی مطرح کرد: در این خصوص تمام تاکسی‌ها در اولویت ثبت‌نام است تا ابتدا وضعیت اقتصادی آن‌ها رونق یابد زیرا کمتر از ظرفیت فعالیت دارند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه برخی تاکسی‌های شخصی در سطح شهر قزوین فعالیت دارد، ادامه داد: از آنجایی که سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین متولی حمل و نقل درون شهری و حومه است باید مسؤولان این نهاد پیگیری‌های قضایی به منظور توقف فعالیت‌های آن‌ها را انجام دهد.

چگینی خاطرنشان کرد: لایحه شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل به شهرداری قزوین ارجاع می‌شود تا بعد از بررسی‌های دقیق و گرفتن مصوبات هیأت‌مدیره و شورای سازمان اعضای شورا تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار