مشاور مدیرکل ارشاد قزوین:
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: خواندن کتاب تجربه دنیای ناشناخته دیگران در پشت قاب کلمات است از این‌ رو اگر در سنین کودکی نهادینه شود در آینده، آن‌ها با دنیای کتاب و مطالعه بیگانه نیستند.
کد خبر: ۵۳۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 07 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیین نواخته شدن زنگ «همیار کتاب» به همت مؤسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن پارس و با حضور مسئولان در دبستان پسرانه دوره اول و دوم شریف قزوین برگزار شد.

ارجی مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در حاشیه این مراسم اظهار داشت: کسی که توانایی درست نوشتن را داشته باشد، همانند معماری است که آجر به آجر روی‌هم قرار داده و ساختمانی را می‌سازد.

وی افزود: نویسندگی را باید در همان سنین کودکی و نوجوانی به دانش‌آموزان آموزش داد تا آن‌ها بتوانند در آینده نویسنده خوبی برای نگارش کتاب باشند لذا باید به آن‌ها این آموزش داده شود تا قله بلند نوشتن کتاب را طی کنند.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: خواندن کتاب تجربه دنیای ناشناخته دیگران در پشت قاب کلمات است از این‌ رو اگر در همان سنین کودکی نهادینه شود در آینده، آن‌ها با دنیای کتاب و مطالعه بیگانه نیستند.

ارجی ادامه داد: باید دو مهارت خواندن و نوشتن توسط معلمان و کادر آموزش‌ و پرورش در میان دانش‌آموزان آموزش داده شود بنابراین اجرای طرح‌هایی چون همیار کتاب این فرصت را ایجاد می‌کند تا دانش آموزان با این مهارت‌ها بیشتر آشنا شوند.

این مسؤول اعلام کرد: نوشتن اقدامی لذت‌بخش است که نیازمند آموزش ساختارمند و نظام‌مند بوده تا ساختمان متن آن بعد از اتمام دچار لغزش نشود و خوانندگان از مطالعه آن کتاب لذت و استفاده لازم را ببرند.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: به دوستان آموزش‌ و پرورش توصیه می‌شود فرصت مطالعه را هم برای خود و هم برای دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها و دیگران ایجاد کنند تا این اقدام لذت‌بخش برای آن‌ها هم تکرار شود.

اجرای نقالی و تئاتر، سرود دسته‌جمعی دانش آموزان و نقاشی همگانی از دیگر برنامه‌های آیین نمادین نواخته شدن زنگ همیار کتاب در قزوین بود.

طرح «همیار کتاب» در راستای اجرای طرح‌های مرتبط با طرح «پایتخت کتاب ایران» و طی هماهنگی با آموزش‌ و پرورش استان قزوین اجرا می‌شود.

این طرح یکی از طرح‌های پیشنهادی استان قزوین برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است که تلاش دارد دانش‌آموزان را با کتاب همراه کرده و با همکاری آن‌ها مطالعه کتاب در مدارس و خانواده‌ها نهادینه شود.

با اجرای طرح «همیار کتاب» کودکان از سنین پایین با فرهنگ کتاب‌خوانی آشنا شده و بستر لازم برای ترویج و آشنایی کودکان با کتاب ایجاد می‌شود از این‌ رو طی گفتمان‌هایی که دبیرخانه «پایتخت کتاب قزوین» با آموزش‌ و پرورش استان انجام داده راویان و نقالان کتاب در مدارس حاضر خواهند شد و زنگی برای مطالعه کتاب در مدارس ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار