رئیس مؤسسه آموزش عالی بصیر آبیک خواستار شد
رئیس مؤسسه آموزش عالی بصیر شهرستان آبیک بخشودگی بیمه تأمین اجتماعی این مؤسسه را از سوی مسؤولان تأمین اجتماعی استان قزوین خواستار شد و گفت: شفاف‌سازی موضوع کسر بیمه این مؤسسه ضروری است.
کد خبر: ۵۳۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 07 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، قاسم انصاری‌رنانی در نشست خبری با اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک در مؤسسه آموزش عالی بصیر این شهرستان اظهار داشت: پنج ماه مانده به اتمام سال گذشته از سوی سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین به طور ناگهانی به این مؤسسه مراجعه و بررسی دفاتر 10 ساله آن درخواست شد.

وی افزود: تمام دفاتر مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر در اختیار سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین قرار گرفت که اقدامی صورت نگرفته بود.

رئیس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور در سال 96 مبنی بر بخشودگی بیمه تأمین اجتماعی، به مسؤولان سازمان بیمه تأمین اجتماعی اعلام کرده‌ایم که در حال حاضر رأی صادر نشده تا این بخشودگی شامل حال این مؤسسه شود.

انصاری‌رنانی گفت: مسؤولان سازمان بیمه تأمین اذعان کردند در این خصوص نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم گرچه همکاری کمی انجام دادند اما در نهایت مشمول پرداخت تمام هزینه‌ها شدیم.

وی اضافه کرد: از مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین انتظار داریم در بخشودگی بیمه تأمین اجتماعی مؤسسه آموزش عالی بصیر مساعدت لازم را داشته باشند چراکه این مؤسسه توان پرداخت هزینه هنگفت بیمه تأمین اجتماعی را ندارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر شهرستان آبیک ملزم به پرداخت 19 میلیارد و 600 میلیون ریال شده که دومین قسط آن باید پرداخت شود؛ ماهانه 280 میلیون ریال مبلغ پرداخت قسط بیمه تأمین اجتماعی است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر شهرستان آبیک تصریح کرد: حرف ما این است که نمی‌گوییم خلافی صورت گرفته بلکه خواستار این موضوع هستیم که چرا تنها مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر و یک مؤسسه دیگر در استان قزوین مشمول پرداخت بیمه تأمین اجتماعی شده که میزان جریمه این مؤسسه استانی، کمتر از میزان بیمه مؤسسه آموزش عالی بصیر است.

انصاری‌رنانی افزود: لازم است مقایسه‌ای بین مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر با مؤسسه‌ای که مشابه آن است، صورت گیرد؛ در خصوص جمعیت بیشتر در این مؤسسه هم مقایسه شود.

وی ادامه داد: مؤسساتی وجود دارد که پیش از مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر آبیک تأسیس شده اما مشمول پرداخت بیمه تأمین اجتماعی نشده است که باید این تبعیض رفع شده و شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر شهرستان آبیک اضافه کرد: در خصوص پرداخت بیمه تأمین اجتماعی سه بار اعتراض و به تهران ارسال شد که به استان قزوین ارجاع داده شود اما ترتیب اثری داده نشد.

انصاری‌رنانی با اشاره به فعالیت مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر شهرستان آبیک از سال 84 تاکنون خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 619 دانشجو در این مؤسسه مشغول به تحصیل هستند که حدود یک چهارم دانشجویان، بومی شهرستان آبیک هستند.

وی بیان کرد: این مؤسسه دارای 116 استاد دانشگاه با 33 رشته مقطع بوده که پنج رشته کارشناسی ارشد با ظرفیت کامل دانشجو فعال است.

این مسؤول یادآور شد: شاگردهای اول، دوم و سوم مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر شهرستان آبیک، ورزشکاران، هنرمندان و پژوهشگران این مؤسسه تجلیل می‌شوند.

رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر شهرستان آبیک دانشجویان را سرمایه اصلی برای آینده‌سازی جامعه ذکر کرد و ادامه داد: این قشر از جامعه باید مورد توجه قرار گیرند.

انصاری‌رنانی مطرح کرد: در بین 23 مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی در استان قزوین، مؤسسه آموزش عالی بصیر شهرستان آبیک جزء چهار مؤسسه برتر محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی مهارتی طی تعامل با واحدهای کارآفرینی، صنعتی و تولیدی زیر نظر اساتید و مدرسان مجرب از سوی این مؤسسه برگزار می‌شود و دانشجویان هم استقبال خوبی می‌کنند.

رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی بصیر شهرستان آبیک ادامه داد: از مسؤولان این شهرستان درخواست می‌شود در زمینه ساخت و ساز و ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان مساعدت لازم را با مسؤولان این مؤسسه داشته باشند.

گفتنی است در این نشست از خبرنگاران شهرستان آبیک تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار