معاون اداره‌کل ارشاد قزوین:
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بر لزوم توجه جدی مسؤولان و خانواده‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های لازم ترویج فرهنگ مطالعه در سنین پایین تأکید کرد.
کد خبر: ۵۳۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 07 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، شهریار پرهیزگار در آیین نواخته شدن زنگ همیار کتاب که به همت مؤسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن پارس و با حضور مسؤولان در دبستان پسرانه دوره اول و دوم شریف قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد پایین بودن سرانه مطالعه در استان هستیم که این موضوع رضایت‌بخش نیست بنابراین برای رفع آن یک عزم ملی نیاز است.

وی افزود: نبود زیرساخت‌های لازم برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور و در میان خانواده‌ها از جمله دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و استان است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تأکید بر لزوم توجه جدی مسؤولان و خانواده‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های لازم ترویج فرهنگ مطالعه در سنین پایین گفت: امروز کارشناسان فرهنگی به این نتیجه رسیده‌اند که باید از سنین کودکی و نونهالی این فرهنگ نهادینه شود تا در سنین بالاتر افراد با مطالعه کتاب بیگانه نباشند.

پرهیزگار تصریح کرد: بعد از مطرح‌شدن طرح «پایتخت کتاب ایران»، شاهد تلاش استان‌ها برای ارتقا فرهنگ مطالعه در استان خود بودیم به‌گونه‌ای که استان بوشهر بعد از تغییر برخی زیرساخت‌ها توانست سرانه مطالعه را از سه دقیقه به 59 دقیقه برساند که گام بلندی برای انتخاب این استان به‌عنوان سومین پایتخت کتاب ایران بود.

این مسؤول ادامه داد: در استان قزوین گام‌های خوبی برای نیل به این هدف بزرگ و حضور موفق و پربار در این طرح برداشته‌شده که از جمله آن می‌توان به دو طرح «همیار کتاب» در مدارس و «دوشنبه‌های کتاب» در مهدهای کودک اشاره کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اعلام کرد: تاکنون تعداد 114 مهدکودک در قزوین آمادگی خود را برای همکاری در طرح «دوشنبه‌های کتاب» اعلام کرده‌ که اقدامی مثبت برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و آشنایی نونهالان با کتاب است.

پرهیزگار در پایان با تأکید بر اینکه موفقیت در این راستا نیازمند همت بالای استانی و هم‌افزایی مناسب میان مسؤولان است، خاطرنشان کرد: باید توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی مورد توجه جدی قرار بگیرد تا مقوله کتاب و کتاب‌خوانی با ایجاد زیرساخت‌های آن در استان شکوفا شده و استان قزوین برند پایتختی کتاب کشور را به دست آورد.

گفتنی است، اجرای نقالی، تئاتر، اجرای سرود دسته‌جمعی دانش آموزان و نقاشی همگانی از دیگر برنامه‌های آیین نمادین نواخته شدن زنگ همیار کتاب در قزوین بود.

طرح «همیار کتاب» در راستای اجرای طرح‌های مرتبط با طرح «پایتخت کتاب ایران» و طی هماهنگی با اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین، با همت مؤسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن پارس اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار