معاون اداره‌کل ارشاد قزوین مطرح کرد
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: درصدد هستیم پایتخت دوره‌ای کتاب ایران را برای قزوین گرفته و در این دوره، استان را به عنوان پایتخت کتاب معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۳۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 05 December 2017
شهریار پرهیزگاری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تلاش دارد تا مهدهای کودک با مقوله کتاب و کتابخوانی آشنا شوند.

وی افزود: اگر کودکان در این دوره با کتاب و کتابخوانی آشنا شوند قطع به یقین زمانی که مدرسه می‌روند با کتاب بیگانه نیستند؛ در طرح دوشنبه با کتاب انواع کتاب قصه و رمان را در اختیار مهدهای کودک قرار داده می‌شود تا کودکان با کتاب مأنوس شوند و فرهنک کتاب خواندن را یاد بگیرند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از کودکی آموزش داده شود تا زمانی که کودکان پا به مدرسه می‌گذارند، انگیزه لازم برای خواندن کتاب متفرقه داشته باشند و فقط به خواندن کتاب‌هایی که آموزش رسمی است، اکتفا نکنند.

پرهیزگاری یادآور شد: درصدد هستیم با همت سازمان بهزیستی طرح دوشنبه کتاب را در تمام مهدهای کودک‌ آغاز کنیم تا با همت بالای مربیان و مدیران مهدهای کودک یک روز به کتاب و کتابخوانی اختصاص داده شود.

این مسؤول اضافه کرد: در این طرح کتاب‌ها به صورت رایگان در اختیار مهدهای کودک قرار گرفته و کارگاه آموزشی برای مربیان برگزار می‌شود؛ مدیران مهدهای کودک باید این طرح را جدی بگیرند و تعامل داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: پایتخت کتاب طرحی دوره‌ای است که سومین دوره پایتخت کتاب برای بوشهر بوده و چهارمین دوره آن فعال است.

پرهیزگاری ادامه داد: دبیرخانه پایتخت فرهنگ کتاب در استان قزوین فعال شد که امیدواریم طی سال جاری بتوانیم قزوین را به عنوان پایتخت کتاب معرفی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار