رئيس دادگستری تاکستان:
رئيس دادگستری شهرستان تاکستان گفت: يكی از دلایل ديگر اطاله دادرسی عدم اطلاع برخی از مردم درخصوص مسائل حقوقی و همچنين درخواست رسیدگی مجدد به پرونده‌هايی بوده که رأی قطعی در خصوص آن‌ها صادر شده است.
کد خبر: ۵۳۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 05 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، امیرجعفر تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: موضوع کاهش اطاله دادرسی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها یکی از موضوعاتی بوده که در سال‌های اخیر به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضایی، مطرح شده است.

وی ادامه داد: از این رو موضوع کاهش اطاله دادرسی، در دستور کار جدی مسؤولان قوه قضاییه قرار گرفته است و تلاش می‌شود در این زمینه گام‌های اساسی برداریم.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان اضافه کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی با حفظ کیفیت و دقت در کار، اولویت مهم دستگاه قضایی است.

تقی‌پور عنوان کرد: دغدغه‌ها و گلایه‌های مردم به حق بوده و اطاله دادرسی پرونده‌ها از مشکلات مهم دادگستری است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: باید سعی کرد که تا جای امکان میزان ورودی پرونده‌های دادگستری‌ها را کاهش داد و به طور یقین قوه ‌قضاییه به تنهایی قادر به کاهش پرونده‌های ورودی به ‌دادگستری نیست.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان عنوان کرد: یکی از دلایل دیگر اطاله دادرسی عدم اطلاع برخی از مردم درخصوص مسائل حقوقی و همچنین درخواست رسیدگی مجدد به پرونده‌هایی است که رأی قطعی در خصوص آن‌ها صادر شده که همین امر هم مشکل دیگر دادگستری است.

تقی‌پور تأکید کرد: تسریع در کارشناسی‌ها، استفاده از فرآیندهای الکترونیکی در دادرسی، افزایش تعداد قضات، جلوگیری از طرح مجدد پرونده‌ها و افزایش آگاهی‌های عمومی از جمله راهکارهایی است که مسؤولان قضایی استان‌ها برای کاهش اطاله دادرسی به آن توجه می‌‌کنند.

وی توضیح داد: با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز، تلاش ویژه‌ای برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها صورت گرفته اما سعی می‌کنیم به نقطه مطلوبی که مد نظر دستگاه قضا و مطالبه رهبری است، برسیم.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان یادآور شد: موضوع کاهش اطاله دادرسی بدون انجام اقدام درون سازمانی و برون سازمانی قابل تحقق نیست از این رو انتظار می‌رود در حوزه اطلاع رسانی به مردم هم دستگاه‌های مختلف از جمله رسانه‌ها، دستگاه قضایی را یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار