عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با بحث‌هایی که در کمیسیون خدمات شهری مطرح شد، قرار است که سازمان پسماند خدمات شهری شهرداری قزوین با شرکت پرچم‌داران زاگرس تسویه کرده و همکاری خود را با این شرکت قطع کند.
کد خبر: ۵۳۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 05 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیده منیره قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه شرکت پرچم‌داران زاگرس با شهرداری همکاری می‌کند، اظهار داشت: رسالت شرکت این بود که زباله خشک از تر را در درب منازل تحویل بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین این شرکت مقرر بود مشارکت مردم را در تفکیک زباله تر از خشک در مبدأ ارتقا دهد که این موضوع محقق نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: شرکت پرچم زاگرس با شهرداری قرارداد 500 میلیون تومانی منعقد کرده تا در مدت سه سال این درآمدزایی را با مشارکت مردم در تفکیک زباله تر از خشک در مبدأ به دست آورد.

قوامی با اشاره به اینکه قبل از انعقاد این قرارداد 48 هزار مخزن زباله به شهروندان در منازل تحویل شده است، عنوان کرد: زمانی که این شرکت آغاز به کار کرد، مشارکت مردم افزایش نیافت و حتی کاهش هم یافت.

این عضو شورا تشریح کرد: شرکت پرچم‌داران زاگرس به دلیل عدم جمع‌آوری مخزن زباله، 48 هزار به 28 هزار سطل کاهش یافت.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: این شرکت عنوان کرد که نمی‌تواند درآمدزایی کرده و مبلغ 500 میلیون تومان را به شهرداری دهد، به همین دلیل به کمیسیون مربوطه شورا درخواست بخشودگی کرد.

قوامی اضافه کرد: کمیسیون شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بخشودگی، مبلغ دریافتی را به 60 میلیون تومان کاهش داد که آن را هم شرکت پرچم زاگرس پرداخت نکرد.

وی با بیان اینکه شرکت پرچم‌داران زاگرس به تعهدات مالی خود نسبت به شهرداری عمل نکرده است، تصریح کرد: این شرکت با عملکردی که داشته موجب کاهش مشارکت مردم در تفکیک زباله تر از خشک شده است.

* شرکت پرچم‌داران زاگرس با غفلت مسؤولان پول دریافت کرده است

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه شرکت پرچم‌داران زاگرس عملکرد مطلوبی در تفکیک زباله تر از خشک در مبدأ نداشته است، اضافه کرد: همچنین این شرکت از زباله‌گردان‌ها به دور از چشم شورا و شهرداری و با غفلت مسؤولان این نهادها پول دریافت کرده است.

قوامی خاطرنشان کرد: این شرکت 660 میلیون تومان در سال از بنگاه‌های تفکیک زباله تر از خشک با کمک شورا و شهرداری دریافت کرده است.

این عضو شورا بیان کرد: شورای دوره چهارم از وضعیت و فعالیت‌های شرکت پرچم‌داران زاگرس مطلع شده و تصمیم گرفته که این همکاری را قطع کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: با بحث‌هایی که در کمیسیون خدمات شهری مطرح شد، قرار است که سازمان پسماند خدمات شهری شهرداری قزوین با شرکت پرچم‌داران زاگرس تسویه کرده و همکاری خود را با این شرکت قطع و نسبت به جایگزین مناسب اقدام کند.

قوامی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله تر از خشک در مبدأ یادآور شد: باید با اتخاذ راهکارهایی این تفکیک در سطح شهر قزوین افزایش یابد که تحقق این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی گفت: سالم‌سازی محیط زیست، رفع مشکلات شهری و روستایی، ترویج فرهنگ حقوق شهروندی، خدمات‌رسانی شهری و برطرف کردن معضلات شهری از مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر قزوین است و در این راستا گام برمی‌دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: باید همه مسؤولان تلاش کنند تا وضعیت زندگی شهروندان قزوینی بهبود یابد و با کمترین مشکلات در رفاه بهتری باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار