والدی تشریح کرد:
معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: امکانات سرویس بهداشتی و حمام در منطقه تعبیه شده است که از مشکلات بهداشتی پیش‌رو برای مردم آسیب‌دیده از زلزله جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 30 November 2017
سرهنگ محرمعلی والدی معاون اجرایی سپاه استان قزوین و مسئول امدادرسانی سپاه قزوین در دهستان قره‌بلاغ، در گفت‌وگو با تابناک قزوین اظهار کرد: از روز دوم زلزله در کرمانشاه، براساس مسئولیتی که واگذار شد، با ۶ گروه جهادی در منطقه مستقر شدیم و نسبت به موضوع آواربرداری، بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در زیر آوار، تدفین، امدادرسانی و غیره کمک‌های لازم انجام گرفت.
معاون اجرایی سپاه استان قزوین درباره موضوع تعداد جمعیت و تلفات روستاهای تحت پوشش سپاه استان قزوین گفت: جمعاً روستاهای بابا اسکندر و قره‌بلاغ دارای ۲۷۳ خانوار هستند که ۲۰۳ خانواده در روستای قره‌بلاغ مالک و ۵۱ خانوار مستاجرند و جمعاً ۲۵۴ خانوار حضور فیزیکی دارند. ۷۰ خانوار در روستای بابااسکندر زندگی می‌کنند. مجموع جمعیت این دو روستا به ۱۰۵۷ نفر می‌رسد که این آمار متغیر است. دلیل این متغیر بودن عدم حضور برخی از این خانواده‌ها در زمان زلزله است و از ابتدا آمار دقیقی از دهیاری به دست نرسید. این آمار در روزهای آتی به تغییر ۵ الی ۶ درصدی قطعی خواهد شد. در این بین ۱۷ نفر متوفی و ۷ نفر مصدوم وجود داشت که ۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و یک نفر باقی مانده همسر دهیار است که در کما به سر می‌برد.
والدی درخصوص خسارات وارد شده به این دو روستا گفت: روستاهای بابا اسکندر و قره‌بلاغ به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.
وی با اشاره به کمک‌های بی‌شائبه مردمی گفت: تا این لحظه بیش از ۷۰ کامیون، تریلی و نیسان برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده و به خصوص مردم دهستان قره‌بلاغ اعزام شده‌اند.
معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: با توجه به مشکلاتی که در این روستا وجود داشت، هر ۲۰ خانوار به یک گروه تقسیم‌بندی شدند و برای هرکدام از این گروه‌ها یک سرگروه برای رسیدگی به امور مختلف در نظر گرفته شد. اقلام کمکی به این سرگروه‌ها جهت رسیدگی به مردم ارجاع می‌شود که این کار هم از اسراف و هم از عقب افتادگی کمک‌رسانی جلوگیری می‌کند و همچنین مردم در چادرها اسکان پیدا کردند.
والدی افزود: در موضوع آب آشامیدنی و برق مردم این روستا دچار مشکلاتی بودند که در این راستا از استان درخواست کمک کردیم. برای رسیدگی به این موضوع متخصصینی فرستاده شدند و  مشکلات هم مرتفع شدند.
مسئول امدادرسانی سپاه قزوین در حادثه زلزله غرب کشور افزود: در اثنای این امدادرسانی‌ها، ۴ گروه امدادی و درمانی با ۲ دستگاه مینی‌بوس جهت راه اندازی درمانگاه سیار در منطقه مستقر شدند و در ادامه یک گروه ۱۶ نفره متشکل از متخصصین ارتوپد، زنان، چشم و پزشک عمومی در این منطقه حضور پیدا کردند.
والدی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده و توصیه ایشان به کمک‌رسانی سپاه در این مناطق گفت: بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده ما در این مناطق حضور پیدا کردیم و مجدانه به مردم آسیب‌دیده امدادرسانی کردیم و هم‌اکنون مردم از این امدادرسانی‌های سپاه راضی و به این موضوع اذعان دارند.ن به امر پژوهش است.
وی با اشاره به اینکه پژوهش در میان مدیران ما جا نیفتاده و جایگاه خوبی ندارد، اضافه کرد: بودجه کم امر پژوهش در کشور نشان از بی توجهی ما به این امر مهم است.
حبیبی در پایان یادآور شد: همه باید زمینه تبلور ایده ها و عملیاتی شدن آنها توسط پژوهشگران را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار