رئيس كل دادگستري استان قزوين:
رئيس كل دادگستري استان قزوين در پاسخ به شکایت و یادداشت برخی از مردم حاضر در خصوص کوتاهی در ساخت و سازهای و خدمات جانبی مسکن مهرگان گفت: عاملان نارضایتی مردم مهرگان باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۵۳۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 29 November 2017
به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام نورا... قدرتی در ديدار با مردم شهر مهرگان بيان داشت: ريشه همه مشكلات ما جدا شدن از فرهنگ ناب و غني اسلامي و اهل بيت است هرچه از اين فرهنگ فاصله بگيريم مشكلات ما بيشتر مي شود.
وی ادامه داد: كساني كه زندگيشان رنگ و بوي اهل بيت (ع) را دارد كمترين مشكل را دارند و براي ديگران هم مشكل كمتري ايجاد مي كنند.
رئيس كل دادگستري استان قزوين اضافه کرد: كساني كه در بازديد از زندان ملاقات كرديم اغلب كساني بودند كه از اين سفره پربركت دور بوده و يا اينكه كساني که فاصله گرفته اند برايشان مسأله درست كرده اند.
وی افزود: اهل بيت (ع) امن ترين پناهگاه براي انسان است از این رو باید به كسي پناه نبريم که خود محتاج پناهگاه است بنابراین اهل بيت (ع) که واسطه فیض الهی هستند، مطمئن ترين پناهگاه برای مردم هستند.
حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: امروز والدين براي تربيت فرزندان خود دقت كنند، اگر مي خواهيم جامعه و شهرمان از جرائم وآسيب هاي اجتماعي زدوده شود بايد به دامن اهل بيت (ع) پناه ببريم.
وی خاطرنشان کرد: بايد حس مسئوليت نسبت به يكديگر را فراموش نكنيم، لازمه چنین نگاهی دلسوزي، مهرباني، صميميت، غيرت، صداقت، عفت و پاكدامني در میان ماست.
رئيس كل دادگستري استان قزوين عنوان کرد: براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بايد انسان از درون ساخته شود زماني كه اعتقاد، باور و ارزش هاي اخلاقي در جامعه پررنگ شود.
وی تصریح کرد: آن نقطه محوري كه مي تواند ما را در پيشگيري كمك كند پيوند با خاندان اهل بيت (ع) است، اگر در اوج انحراف هم به اين خاندان پناه ببريم دستت را خواهند گرفت به طوری که با پيوند با اهل بيت (ع) عزت و افتخار را براي خود و فرزندانمان را به ارمغان مي آوريم.
حجت الاسلام قدرتی در پاسخ به شکایت و یادداشت برخی از مردم حاضر در خصوص کوتاهی در ساخت و سازها و خدمات جانبی مسکن مهرگان عنوان کرد: مشكلات منطقه بايد اولويت بندي شود و اطلاعات جامعي داشته باشيم و اگر محرز شود در اين منطقه مدير يا پيمانكاري كوتاهي كرده باشد بايد پاسخگو باشد و مطابق قانون با وي رفتار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: كسانی كه به واسطه تضييع حقوق مردم يك شبه ثروت هاي بادآورده به دست آورده اند بايد مقابل قانون پاسخگوي عملكرد خود باشند و حقوق تضييع شده مردم را به آنها برگردانند.
رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: سازمان ها و نهادهاي مختلف كه درگیر و در جریان و مرتبط با ساخت مسكن مهرگان بوده اند بايد در نشستي حاضر شوند و مسئوليت اقدامات خود را بپذيرند.
وی توضیح داد: دستگاه قضايي مي خواهد مشكل را از دوش مردم و مديريت اجرايي بردارد و شما هم اين بار را از دوش دستگاه قضا برداريد چراكه اگر مشكل شما حل شود از سرجمع پرونده هاي وارده ساليانه دستگاه قضايي استان200 تا 300 پرونده حذف خواهد شد.
حجت الاسلام قدرتی اعلام کرد: مشكلاتي چون عدم پرداخت شار‍‍‍ژ و عدم همكاري و رعايت نكردن اخلاق و قواعد آپارتمان نشيني از جمله علل تشكيل پرونده است كه در مقايسه با ساير پرونده هاي دستگاه قضايي بايد گفت كه اين پرونده ها زمان و هزينه هاي زيادي را به اين دستگاه تحميل مي كند حال آنكه از طريق فرهنگي و اجتماعي و استفاده از ظرفيت هاي مختلف مردمي مي توان چنين مشكلاتي را حل كرد.

وی اظهارداشت: اجازه نمي دهيم در بررسي پرونده ها مباحث سياسي وارد شود، ممكن است در مشكلي كوتاهي در دوران دولتي باشد و يا در دولت امروز موضوعي مطرح باشد ولی نباید در بررسي چنين مشکلات نگاه ها به سوي دولت ها باشد بلكه بايد هدفمان برداشتن باري از دوش مردم و نظام و تسهيل در روند زندگي مردم باشد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: براي حل مشكلات، خود مردم هم بايد پاي كار بيايند چراكه حل هر مشكلي در گروه سه ضلع مردم، دستگاه اجرايي و دستگاه قضایی است ولي بايد براي موضوع هاي بسيار مهم از اين سه ظرفيت استفاده شود.
وی اعلام کرد: حدود چهار هزار زنداني داريم و احكام زيادي صادر شده ولي بازهم مراجعه به دستگاه قضايي ادامه دارد بنابراين راهكار حل مشكلات زندان و حبس و احكام قضايي نيست بلكه اين راهكار بايد گام نهايي باشد.
حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: البته كسي ذره اي به خود اين تصور را راه ندهد كه دستگاه قضا حكم حبس يا شلاق و... نخواهد داشت چراكه در كنار اصلاح و پيشگيري و تلاش براي ارشاد مردم، جايي كه تخلف و جرمي منافع عمومي مردم و جامعه را به مخاطره اندازد و يا اگر افرادي بخواهند بر قانون گريزي و قانون شكني خود ادامه دهند، برخورد بدون اغماض و قانوني دستگاه قضا آنها را سرجايشان خواهد نشاند.
وی گفت: راه حل اساسي حل مشكلات جامعه اين است كه با دين و ارزش هاي اخلاقي آشتي كنيم و باورمان شود كه دين، ارزش هاي اخلاقي، مسجد و محراب دواي درد آسيب هاي اجتماعي است و تجلي اين فرهنگ ديني و ارزش هاي اخلاقی امروز در بسيج خودنمايي مي كند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: زندان درمان نيست زندان مُسكن است فرهنگ ديني و ارزش هاي اخلاقي راهكار پيشگيري است از اين رو فرزندان خود را از ابتداي سنين با مسجد و بسيج آشنا كنيد.
وی تصریح کرد: بايد انسان همواره احساس كند كه دوربين هاي الهي او را مراقبت مي كنند بنابراين خود كنترلي و پيشگيري امر مهم و اولويت دار در كاهش آسيب هاي اجتماعي و جرائم است.
وی افزود: مسئولان وظيفه اي قانوني و مشخص داريم ولي اين مسئوليت نمي تواند نافي مسئوليت فرهنگي و اجتماعي ما نسبت به طهارت روحي مردم باشد.
حجت الاسلام قدرتی تأکید کرد: همانطور كه ميلياردها تومان صرف هزينه زباله مردم مي شود بايد زباله هايي كه روح و جان جوانان و نوجوانان را آلوده مي كند را نيز جمع كنيم.
وی یادآورشد: متأسفانه جامعه نسبت به آلودگي هاي مادي حساسيت دارد ولي اين حساسيت در مسائل معنوي و روح انسان وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار