معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین :
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین ظرفیت و زمینه مستعدی برای اجرای طرح‌های حمایتی زیتون را دارد.
کد خبر: ۵۲۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 26 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود ربانی در همایش طرح حمایتی زیتون که با حضور احمد مستخدمی مجری طرح زیتون کشور، مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و فعالان و بهره‌برداران زیتون در استان‌های گیلان، زنجان و قزوین صبح امروز در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح‌های حمایتی در بخش کشاورزی به ویژه زیتون می‌تواند توسعه بخش را به دنبال داشته باشد بنابراین باید از ظرفیت‌ها به خوبی بهره گرفت.

وی افزود: در استان قزوین 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصولات زراعی و 80 هزار هکتار به محصولات باغی اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: بیش از چهار درصد محصولات کشور در قزوین تولید می‌شود در حالی که  یک درصد این استان یک درصد خاک کشور را دارد.

ربانی خاطرنشان کرد: بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی در استان قزوین تولید می‌شود که نشان‌دهنده تنوع اقلیم و آب و هوایی مختلف در این استان است.

این مسؤول مطرح کرد: وزارت جهاد کشاورزی همواره در تلاش بوده تا با ارائه طرح‌های مختلف و حمایت از آن به بخش کشاورزی و رسالت خود در زمینه امنیت غذایی دست یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اجرای طرح‌های تأمین انتقال آب، واگذاری اراضی کشاورزی، معرفی ارقام اصلاح شده برای افزایش عملکرد در واحد سطح، کشت متراکم زیتون و جوان‌سازی این باغات را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در راستای افزایش تولید محصول زیتون برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار