مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی استان قزوین:
مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی استان قزوین گفت: امروز بین صنعت و دانشگاه قهری رخ‌داده و این دو با وجود نیاز به هم از هم دور هستند، لذا ایجاد ارتباط و تعامل سازنده نخبگان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی از ضرورت‌های استان است.
کد خبر: ۵۲۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷ 25 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، ابراهیم حق وردی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قزوین در نشست خبری ظهر امروز(شنبه) با اصحاب رسانه که در مجتمع شهید آوینی سپاه قزوین اظهار کرد: این سازمان فعالیت خود را از سال۸۷ با هدف ایجاد جنبش نرم‌افزاری، تولید علم با هدف فرهنگ‌سازی گفتمان علمی، استعدادیابی و استعدادپروری و شناسایی نخبگان، حمایت از تشکل‌های علمی و کمک به اجرایی شدن سند چشم‌انداز 20 ساله آغاز کرد.  

وی افزود: از جمله وظایف این سازمان می‌توان به تلاش برای تقویت بنیه علمی بسیجیان و بالا بردن مهارت‌های آن‌ها در قالب برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی، هدایت و حمایت از ایده‌های خلاقانه و برگزاری همایش‌های علمی و نمایشگاه‌های تخصصی به‌منظور معرفی آثار متخصصان و شناسایی نخبگان به‌منظور کمک به حوزه علمی استان اشاره کرد.

حق وردی با بیان اینکه 8 کارگروه تخصصی در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قزوین در حال فعالیت است، گفت: این کارگروه‌ها شامل کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی و فنی و صنعتی و پزشکی، علمی و پژوهشی است که نخبگان هر حوزه بعد از شناسایی در آن به کارگیری می‌شوند.

این مسئول از کمک‌های بلاعوض سازمان به مخترعان برگزیده استان خبر داد و بیان کرد: در راستای حمایت از مخترعان و مبتکران خلاق استان در 6 ماهه اول سال 32 طرح و ایده به این دبیرخانه ارسال شد که در نهایت از 27 طرح داوری شده 12 طرح انتخاب و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برای این 12 طرح در حوزه‌های کنترل مصرف انرژی و بهینه مصرف کردن سوخت، شیمیایی و پزشکی، سلامت و محصولات خودرویی کمک بلاعوض 30 میلیون ریالی داده و برای تبدیل محصول آزمایشگاهی آنها به محصول بازاری نیز کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی به طرح‌های برتر اهدا شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قزوین تصریح کرد: یکی از امور ضروری و لازم که متأسفانه چندان به آن پرداخته نشده لزوم تعامل سازنده نخبگان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی است چرا که قهری بین صنعت و دانشگاه رخ‌داده و این دو با وجود نیاز به هم از هم دور هستند.

وی عنوان کرد: بسیج علمی و پژوهشی استان در تلاش است پلی برای تعامل هر چه بیشتر میان صنعت و دانشگاه ایجاد کند ازاین‌رو با ارتباط برقرار کردن هر چه بیشتر میان این دو زمینه حمایت از نخبگان و بروز کردن تکنولوژی در کارخانه‌ها و صنایع را ایجاد می‌کند.

حق وردی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های علمی و پژوهشی به‌منظور تجلیل از مخترعان استان قزوین اضافه کرد: صبح امروز پنجمین جشنواره حمایت از نخبگان در قزوین برگزار و از ۱۰مخترع و طرح برتر استان تجلیل شد تا گامی در راستای اعتلای علمی و فناوری استان با مشارکت مخترعان و مبتکران برداشته شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی استان قزوین در پایان از شناسایی ۱۵ پایگاه علمی بسیج در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از بین این پایگاه‌ها تعداد 6 پایگاه راه‌اندازی و به هرکدام کمک بلاعوض سه تا پنج میلیون تومانی اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار