نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه گفت: هیچگاه نگران نباشیم با بیان حق چیزی از دست می‌دهیم و شأنمان پایین می‌آید و یا با ایستادگی در مقابل باطل چیزی از دست می‌دهیم.
کد خبر: ۵۲۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸ 25 November 2017
به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر آیت‌الله اسلامی، امام جمعه تاکستان برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به تشریح اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در نگاه آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) فرموده‌اند هیچ عزتمندی حق را رها نکرد الا اینکه ذلیل شد و هیچ ضعیفی به حق نچسبید الا اینکه به عزت دست پیدا کرد.
وی با تأکید بر اینکه با توجه به این حدیث شریف ائمه جمعه باید بدون هیچ نگرانی از حق دفاع کرده و مواضع خود را اعلام کنند، افزود: این حدیث امام حسن عسکری (ع) به کسانی که می‌خواهند مواضع خود را شفاف اعلام کنند روحیه می‌دهد و تأکید می‌کند در هر حال پیرو حق باشند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هیچگاه نگران نباشیم با بیان حق چیزی از دست می‌دهیم و شأنمان پایین می‌آید و یا با ایستادگی در مقابل باطل چیزی از دست می‌دهیم چرا که امام عسکری (ع) تضمین کرده‌اند که با دفاع از حق انسان صاحب عزت بیشتری می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به حدیث دیگری در اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اشاره کرد و ادامه داد: در احادیث آمده امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر نه عمر را کوتاه می‌کند و نه روزی را کم می‌کند و این احادیث مهم نشان می‌دهد که همواره حق را باید محور کارها قرار دهیم.
وی تجلیل از خادمان اربعین را نیز ضروری دانست و عنوان کرد: بزودی در قزوین خادمان اربعین را گرد هم می‌آوریم و از آن‌ها تجلیل می‌کنیم و لازم است ائمه جمعه استان نیز خادمان اربعین منطقه خود را گرد هم آورده تا ضمن بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف، از آن‌ها تجلیل کنند.
آیت‌الله عابدینی در این خصوص ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که میزبانی از عراقی‌ها گرفته شود و یا در نوع پذیرایی و ارائه غذا به زائران دچار اسراف شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار