مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه آمار وقف امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده است، گفت: امسال حدود ۸ وقف داشته‌ایم و امیدوارم این آمار تا پایان سال بیشتر شود.
کد خبر: ۵۲۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 15 November 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در کرج برگزار شد، اظهار داشت: وقف سنت بسیار زیبایی است که اگر احیا شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود. متاسفانه در سال‌های اخیر در حوزه وقف غفلت صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ وقف و مسایل مربوط به آن را برای جامعه تبیین کرد و این فرهنگ را برای مردم جا انداخت تا آنها در این راه یاری‌رسان ما باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: از جمله برنامه‌های این هفته دیدار با نماینده ولی فقیه، تشریح عملکرد برای مردم، همایش یاوران وقف، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا که دل و نعمت ما هستند و آرامش امروزمان را مدیون آنها هستیم و تبلیغات محلیطی که بتوانیم با آن مردم را آگاه کنیم است.

 وی با اشاره به اینکه آمار وقف امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده است، افزود: امسال  حدود 8 وقف داشته‌ایم و امیدوارم این آمار تا پایان سال بیشتر شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد:  85 نفر مبلغ از ابتدای امسال از قم به البرز دعوت شدند و در مساجد به صورت رو در رو مشکلات و سوالات مردم را پاسخ‌گو هستند. 

وی با اشاره به اینکه  108 میلیون تومان نیات واقفین در سال جاری بوده است، اظهار داشت:  این مبلغ در زمینه‌های مختلف بوده که صورت گرفته است.

صالحی با بیان اینکه در بحث خدمت‌رسانی به زایرین امام حسین(ع)در نجف بیش از ده هزار پرس غذای گرم روزانه در بین مردم پخش شد، افزود: 3 میلیارد و 200 میلیون تومان به مصلاها و مساجد کمک شده است که جزو اعتبار سال 95 بوده و در سال 96 تزریق شده است و بالغ بر  400 میلیون تومان کمکهای مردمی برای مراسم اربعین جمع‌آوری شد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار