استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: انتقال آموزه های ضروری برای افزایش مهارت های زندگی راه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را هموارتر می کند.
کد خبر: ۵۲۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 13 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: به جای هزینه در حوزه اقدامات سلبی مرتبط با مواد مخدر باید توجه ویژه‌ ای به آموزش، کارآفرینی و اشتغال داشته باشیم، چرا که این موضوعات در کاهش آسیب‌ های اجتماعی نقش موثری دارند.

 

وی افزود: پیشگیری های فرهنگی یعنی آموزش از خانواده تا مدرسه، از مدرسه تا دانشگاه و از دانشگاه تا جامعه و انتقال آموزه های ضروری برای افزایش مهارت های زندگی راه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را هموارتر می کند.

 

استاندار قزوین تأکید کرد: همه گروه‌ های سنی در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و سهم جوانان بیشتر از دیگران است، رویکرد بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری مهم و ضروری برای دعوت از خانواده ها برای آموزش و آشنایی با مسائل پیشگیری از اعتیاد بوده که با فرزندان خود شیوه های درست رفتاری و تربیتی داشته باشند.

 

زاهدی توضیح داد: در کل کشور جوامع کارگری بیشترین ضربه را در بحث اعتیاد خورده اند و گرفتار مسائل مربوط به مواد مخدر هستند و بخش عمده اعتیاد در بخش مشاغل آزاد به وقوع پیوسته که باید برنامه ریزی هایی در این زمینه داشته باشیم.

 

وی به مسئله اطلاع رسانی در زمینه مواد مخدر جدید اشاره کرد و افزود: در بحث اطلاع رسانی آمار و ارقام مسائل مربوط به مواد مخدر و آگاهی رسانی مواد مخدر جدید باید دقت لازم انجام شود تا خود به نوعی آسیب پذیری ایجاد نکرده و جنبه تشویقی برای جوانان نداشته باشد.

 

استاندار قزوین اعلام کرد" آموزش، کارآفرینی و اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

 

وی نقش فرهنگ‌ سازی از مسیر بزرگان مذهبی و برنامه های صدا و سیما را بسیار مهم دانست و افزود: بهترین اقدام در مسیر پیشگیری، آموزش خانواده و همچنین توجه به آموزش در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه ‌ها است.

 

زاهدی خاطر نشان کرد: اگر بخشی از هزینه‌ها در حوزه سلامت به ورزش اختصاص یابد قطع یقین شاهد اثرگذاری بیشتر در زمینه پیشگیری به خصوص پیشگیری از گرایش جوانان به سمت  اعتیاد هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار