مدیر جهاد کشاورزی روانسر، از پایان برداشت 27 هزار تن ذرت دانه ای از مزارع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 06 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،کامران کریمی افزود: بیش از 2 هزار و 900 هکتار از مزارع این شهرستان امسال به کشت ذرت دانه ای اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه هفت مرکز خرید بدون هیچ مشکل و وقفه ای کار خرید ذرت را بر عهده داشتند، تصریح کرد: 110 دستگاه کمباین مجهز به هد برداشت ذرت در سطح شهرستان روانسر کار برداشت ذرت از مزارع را انجام دادند.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر در خصوص پرداخت وجه ذرت کاران روانسر اضافه کرد: تاکنون بیش از 80 درصد طلب کشاورزان ذرت کار این شهرستان که ذرت آنها از طریق بورس به فروش رفته پرداخت شده است.

کریمی ادامه داد: در سال زراعی گذشته 485 هکتار از اراضی کشاورزی روانسر به کشت ذرت علوفه ای اختصاص داشت که بیش از 25 هزار تن ذرت علوفه ای نیز برداشت شد.

وی اظهار داشت: دهستان های حسن آباد و زالوآب به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت ذرت دانه ای را به خود اختصاص دادند.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر از کاهش سطح زیرکشت ذرت در این شهرستان خبر داد و گفت: علت کاهش سطح زیرکشت ذرت در روانسر خشکسالی های گذشته و کمبود منابع آبی است.

کریمی افزود: تمام تلاش کشاورزان و مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان این است که سطح زیرکشت زراعت های آبی پرمصرف را کاهش دهیم و کشت های پاییزه و با نیاز آبی کمتررا جایگرین کنیم.

شهرستان روانسر با دارا بودن دشت های حاصلخیز حسن آباد، زالوآب، بدر و دولت آباد دارای بیش از 66 هزار هکتار زمین زراعی است که از این میزان اراضی حدود 17 هزار هکتار آن به کشت آبی و 47 هزار هکتار به کشت دیم اختصاص دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار