عضو شورای شهر تهران ری و تجریش گفت: در مبارزه با آمریکا و مراقبت از تضییع حقوق ملت ایران همه جریان‌های سیاسی کشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا اتفاق نظر و حکم واحد دارند.
کد خبر: ۵۱۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 05 November 2017
به گزارش تابناک : زهرا صدراعظم نوری؛ عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در نوزدهیمن جلسه شورای شهر بیان داشت: 13 آبان یادآور سه مناسبت مهم تاریخی است تبعید حضرت امام به ترکیه بعد از نطق معروف ایشان علیه لایحه استعماری کاپیتالاسیون، قیام و شهادت دانشجویان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسویسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که به رغم تفاوت‌های محتوایی و زمانی مشترکات فراوانی نیز به همراه دارند از جمله این مشترک بدخواهی دولت آمریکا نسبت به ملت ایران و مداخله ماجراجویانه برای جلوگیری از استقلال و آزادی و حاکمیت مردم ایران بر سرنوشت خویش است.

وی افزود: روز  13 آبان روز نمادین برای مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکا و حفظ هوشیاری و مراقبت ملت ایران برای جلوگیری از بازگشت سلطه طلبانه دولت آمریکا است.

صدراعظم نوری تاکید کرد:‌ معاهده بین المللی برجام طی سال‌ها و ماه‌های اخیر نشان داد که به رغم رویکرد تعاملی دولت ایران برای گفت‌وگو و حل مسالمت آمیز احیای حقوق ملت ایران دیوار بی‌اعتمادی بین ملت ایران و دولت آمریکا همچنان بلند است و آمریکا به رغم شکست‌های تلخ ناشی از رفتارهای غیرمسئولانه گذشته همچنان با خوی استکباری خود حتی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی افزود: از این رو در مبارزه با آمریکا و مراقبت از تضییع حقوقق ملت ایران همه جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا اتفاق نظر داشته و حکم واحدی دارند.

صدراعظم نوری گفت:‌ آنچه در شرایط فعلی برای ملت ما مهم است رویکردی است که دولتمرداران و مجموعه نهادهای تاثیرگذار در سیاست خارجی ایران و جریانات سیاسی کشور می‌توانند اتخاذ نمایند. دو رویکرد در سپهر سیاسی کشور در جریان است در رویکرد اول مبارزه با آمریکا در قالب گفتارها و رفتارهای شعارگونه، احساساتی و تبلیغاتی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی است و تلاش بر این است که همه مشکلات و نارسایی‌ها از قبل و بعد از انقلاب به آمریکا نسبت داده شود.

وی افزود: این رویکرد در پناه بزرگ‌نمایی حتی رقبای سیاسی خود در داخل را به بهانه‌های سازش با آمریکا سعی دارد از ساختار قدرت بیرون برانند و ناکارآمدی سیاست‌ها و عملکردهای مدیریتی خود را به پای آمریکا بنویسد و از حوادثی همچون عهدشکنی آمریکا در موضوع برجام و هسته‌ای را برای تخریب رقیب و تخطی همه دستاوردهای برجام استفاده کند و بر طبل رویکرد پوپولیستی خود ادامه دهد گویا کشور و ملت را برای یک جنگ همه جانبه با آمریکا آماده می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران ری و تجریش در ادامه گفت: در رویکرد دوم مبارزه با آمریکا نه با شعار و هیاهو و تبلیغات بلکه با عمل و رفتار مسئولانه و متکی بر توانمندی‌های داخلی برای کارآمد نمودن نظام جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدهای خارجی است. مطالعات، بررسی‌ها و تجارب بیش از چند دهه در ایران قبل و بعد از انقلاب نشان می‌دهد آنچه توانایی مقابله ملت ایران را در مقابل بدخواهی و کینه توزی بیگانگان بیمه می‌کند استقلال ایران در ابعاد اقتصادی، سیاسی ، علمی و فرهنگی و تامین آزادی‌های قانونی برای همه شهروندان ایران و پرهیز از سیاست‌های دوگانه و تبعیض آمیز نسبت به اقوام، اقلیت‌ها و تامین حقوق برابر برای همه ایرانیان از سوی دیگر است.

صدراعظم نوری در ادامه گفت: امروز دولت و ملت ایران مفتخر است که در عرصه‌های قدرت نظامی از توان بازدارندگی بالایی برخوردار است و با بهره‌گیری از تجربه هشت سال دفاع مقدس خود را چنان توانمند نموده است که تصور حمله نظامی به ملت ایران را صفر کرده است اما آیا در عرصه مدیریت برنامه‌ریزی چنین قابلیتی در کشور ایجاد شده است؟

وی ادامه داد: چه میزان منابع و هزینه در کشور به دلیل ضعف و ناتوانی مدیران تلف شده و آیا حیف و میل اموال مردم در برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها کار آمریکا است؟ آیا نهادینه شدن فساد در ساختار مدیریتی کشور نتیجه مداخله آمریکاست آیا نابسامانی در مدیریت شهرها به ویژه کلانشهرها معلول مداخله آمریکاست آیا توسعه نامتوازن شهری و مهاجرت گسترده روستائیان به شهرها و ایجاد مشکلات عدیده کار آمریکا است؟ آیا گسترش آسیب‌های اجتماعی، فقر، فساد، فحشا و مشکلات دیگر که زندگی شهروندان تهرانی را مختل نموده است و چالش‌ها و معضلات محیط زیست از جمله آلودگی هوا، ترافیک، جمع آوری غیرمتعارف پسماندهای عادی و ویژه که روزانه ده‌ها شهروند تهرانی را به کام مرگ می‌فرستد کار آمریکا است؟

صدراعظم نوری در ادامه گفت: وقت آن رسیده قدری با خود و با مردم صادق باشیم و ضعف‌ها و ناتوانی‌ها و بی‌کفایتی‌های خود را به آمریکا و عواملش در منطقه نسبت ندهیم وقت آن است که با رفتارهای دوگانه مردم را فریب ندهیم و سعی نکنیم با ظاهرسازی و ژست‌های ضدآمریکایی ضعف‌ها و ناتوانی‌های خود را موجه جلوه دهیم باید با کارآمد نمودن مدیریت در کشور با شایسته سالاری با احترام به حقوق شهروندان ایجاد وحدت و انسجام ملی از روش‌های ناکارآمد و نخ نما شده دوری و به افکار و آرای مردم ایران احترام بگذاریم.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در ادامه گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آرا و عقاید خود را بیان داشتند این صداها باید شنیده شود و منتخبان بیش از پیش ملتزم باشند و تلاش کنند که وعده‌ها و همچنین مطالبات مردم محقق شود چرا که مردم به روشنی رویکرد خود را مشخص کردند و مسئولان باید در این رویکرد پافشاری کنند.

وی افزود: مردم، ایران را برای همه ایرانیان از هر قوم و نژاد می‌خواهند و از هر گونه تبعیض و بی‌عدالتی گریزانند. نباید به بهانه مبارزه با آمریکا فضای کشور را امنیتی کرد باید همان گونه که رهبر معظم انقلاب و همه خیرخواهان کشور تاکید دارند بیش از گذشته بر توانمندی داخلی خود تاکید کرد و لازمه آن ایجاد فضای امن و آ‌زاد برای همه جریان‌های سیاسی کشور، کاهش محدودیت‌ها و تلاش عملی برای وحدت و انسجام داخلی است.

وی تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری می‌توانند در این مسیر گام‌های مهم و اثربخش بردارند مدیریت شهری با اصول شایسته سالاری حذف مدیران ناکارآمد، شفاف سازی، قانون گرایی، برخورداری از روحیه پاسخگویی و تلاش مضاعف برای جلب رضایت شهروندان و افزایش اعتماد عمومی به منظور تولید سرمایه اجتماعی که از اصول حکمرانی شایسته است عملی‌ترین راه را برای تامین استقلال همه جانبه، آزادی و امنیت پایدار و تحقق مردم سالاری دینی راه برای همیشه به روی بدخواهان ببندند.

صدراعظم نوری در پایان گفت: ‌ایام 13 آبان باید فرصتی باشد که با استفاه از عبرت‌های گذشته به دور از شعار و رفتار عوام فریبانه با شعور و خدمت صادقانه به مردم و کارآمد نمودن مدیریت شهری محیط زیست سالم و ایمن و توام با آرامش و زندگی باکیفیت و کم استرس را برای همه ایرانیان و شهروندان تهرانی فراهم کرد.






منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار